سازمان نظارت بر بازار کانادا از گوگل شکایت کرد_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
سازمان نظارت بر بازار کانادا با بهجریانانداختن عمل حقوقی علیه شرکت آلفابت، مالک گوگل، این شرکت را به سوءاستفاده از قوت خود در بازار تبلیغات آنلاین متهم کرد. این نهاد ادعا میکند که گوگل از راه حلهای ناعادلانهای برای نگه داری کنترل بر فناوری تبلیغات دیجیتال منفعت گیری کرده است. شکایت نهاد ناظر کانادایی همسو با دیگر پروندههای ضدرقابتی در سراسر علیه غول فناوری قرار میگیرد.
بهگزارش بلومبرگ، سازمان نظارت بر بازار کانادا ادعا میکند که گوگل ابزارهای تبلیغاتی خود، شامل سرور تبلیغات DFP و بستر AdX را بهطوری به هم مرتبط کرده است تا در حراجهای تبلیغاتی آنلاین مزیتی ناعادلانه بهدست آورد. این سازمان ادعا میکند این روش علتبرتری ابزارهای گوگل شده و به رقابت صدمه زده و به زیان تبلیغدهندگان و ناشران بوده است.
سازمان نظارت بر بازار کانادا با اراعهی پروندهی خود به دیوان رقابت، سه خواست مهم زیر را نقل کرد:
- واگذاری ابزارهای DFP و AdX
- جریمهی مالی معادل سه برابر سود حاصل از عمل های گوگل یا ۳ درصد از درآمد ناخالص جهانی گوگل درصورت ممکننبودن تعیین سود دقیق
- صدور حکم دادگاه برای توقف رفتارهای ضدرقابتی ادعاشده
دن تیلور، معاون قسمت تبلیغات جهانی گوگل، در بیانیهای از کارکرد این شرکت دفاع و به وجود «رقابت شدید» در بازار تبلیغات اشاره کرد. او او گفت که خریداران و فروشندگان تبلیغات گزینههای بسیاری دارند و گوگل تصمیم دارد اتهامات واردهی نهاد نظارتی کانادا را در دادگاه رد کند.
مقالههای مرتبط:
شکایت سازمان نظارت بر بازار کانادا در حالی نقل شده است که اخیراً وزارت دادگستری ایالات متحده و چندین ایالت نظر اعمال تغییرات اساسی بر گوگل، ازجمله به گمان زیادً فروش کروم، مرورگر وب این شرکت را نقل کردهاند. تحقیقات شبیهی نیز در بریتانیا در حال انجام است.
قیمت بازار تقریبی ۲ هزار میلیارد دلاری شرکت آلفابت، مالک گوگل، بر اهمیت پروندههای ضدانحصاری علیه این شرکت میافزاید.
دسته بندی مطالب