تکنولوژی

هیچ زمان در مصاحبه‌های شغلی مرتکب این ۳ نادرست بزرگ نشوید_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

هنگامی در حال انجام مصاحبه‌ شغلی هستید، چه به‌صورت مجازی و چه حضوری، باید آداب و رسوم مناسب را مراعات کنید.

امیلی لوین، معاون اجرایی شرکت کاریابی Career Group Companies می‌گوید: «باید یقین شوید که تماس چشمی خوبی برقرار می‌کنید و این که جوّ را بخوانید و بدانید چه وقتی مناسب است که سخن بگویید کنید و چه وقتی مناسب است که سوال کنید.»

به‌گزارش CNBC، لوین تا بحال با هزاران نفر مصاحبه کرده است و طبق معمولً برای سلبریتی‌های معروف که به‌جستوجو دستیار شخصی یا رئیس دفتر می باشند، این کار را انجام می‌دهد. او به سه مسئله برای جلوگیری از نشانه‌های منفی در مصاحبه‌ شغلی اشاره می‌کند.

۱. یقین شوید که در زمان مناسبی می‌رسید؛ به‌اختصاصی اگر به تصمیم مصاحبه‌ حضوری می‌روید. اگر دیر برسید، خطر از‌دست‌دادن بخشی از مصاحبه وجود دارد و زمان مصاحبه‌کنندگان را هدر می‌دهید و تأثیر بدی بر جای می‌گذارید. در روبه رو، اگر زیاد سریع برسید، نشان‌دهنده‌ اشتیاق بیش‌از‌حدتان است و می‌تواند مصاحبه‌کننده را زیر سختی قرار دهد. ۱۰ دقیقه سریعتر از موعد، زمان ایدئال برای ورود به دفتر مصاحبه‌کننده محسوب می‌بشود.

۲. در طول مصاحبه آدامس نجوید یا عینک آفتابی را روی سرتان نگذارید. این‌ها زیاد غیررسمی و غیرحرفه‌ای می باشند. اگر فقط به‌صورت حضوری به مصاحبه دعوت شده‌اید، یقین شوید که بوی نامطبوع نمی‌دهید. عطر بسیاری نزنید؛ چون تعداد بسیاری از افراد به بو حساس می باشند و باید یقین شوید که برای آنان ازردهکننده نیست که در یک اتاق با شما باشند.

مقاله‌ی مرتبط

۳. درزمینه نحوه‌ سخن بگویید‌کردن درمورد‌ سابقه‌ حرفه‌ای‌تان مقصد داشته باشید. از بدگویی درمورد‌ کارفرمایان قبلی خود بپرهیزید. اطلاعات بیش‌از‌حد محرمانه یا اختصاصی را آشکار نکنید. افشای اسرار این فکر را به‌وجود می‌آورد که اگر مصاحبه‌کننده شما را استخدام کند و اطلاعات اختصاصی را با شما به اشتراک بگذارد، در آینده به گمان زیاد همین کار را با آن‌ها نیز انجام می‌دهید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا