بازی کنترل ۲ در سبک اکشن RPG خواهد بود_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
بنابر گزارش ورج، استودیو رمدی، سازنده بازیهای تحسینشدهای همچون آلن ویک و کنترل، اخیراً جزئیات جدیدی از پروژههای در دست گسترش خود را انتشار کرد. یکی از خبرهای مهم این اتفاقات، تحول ژانر بازی کنترل ۲ از اکشن ماجراجویی به اکشن نقشآفرینی (RPG) است. این تصمیم تحولی بزرگ در سری کنترل محسوب میبشود و میتواند آینده این فرنچایز را بهکلی دگرگون کند.
در کنار این خبر، رمدی خبرداد که بازی کنترل ۲ بخشی از جهانی متصل و گسترده خواهد می بود که بازیهای آلن ویک و فایربرک (Firebreak) را دربر میگیرد. این جهان مشترک زمانهای جدیدی برای روایت داستانهای پیچیده و دلنشین و تشکیل ربط بین شخصیتهای گوناگون بازیها فراهم میکند.
Remedy Entertainment
با دقت به آمار انتشارشده، بازی آلن ویک ۲ توانسته است بیشتر از ۱٫۸ میلیون نسخه بفروشد که از پیروزی این بازی و علاقهی مخاطبان به آثار استودیو رمدی حکایت میکند. این چنین، نسخه نهایی بازی کنترل در ۱۲ فوریه ۲۰۲۵ (۲۴ بهمن ۱۴۰۳) برای کاربران مک انتشار خواهد شد و یک بهروزرسانی رایگان نیز در سال آینده برای بازی مذکور انتشار خواهد شد که شامل محتوای منتشرشدهی قبلی نیز میبشود.
تحول ژانر کنترل ۲ به اکشن نقشآفرینی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این دلایل میتوان به افزایش عمق و پیچیدگی گیمپلی و شخصیسازی زیاد تر شخصیتها و اراعهی تواناییای غنیتر برای بازیکنان اشاره کرد. در بازیهای نقشآفرینی، بازیکنان طبق معمولً آزادیعمل بیشتری برای انتخاب مسیر خود در بازی دارند و میتوانند شخصیتهای خود را برمبنا سبک بازی خود سفارشیسازی کنند.
بهطور کلی، بهعلت آنکه بازی کنترل ۲ تا این مدت در مرحله های اولیهی گسترش قرار دارد، نمیتوان درموردی جزئیات دقیق آن سخن بگویید کرد. بااینحال، با دقت به سابقهی درخشان استودیو رمدی در خلق دنیاهای دلنشین و داستانهای پیچیده، میتوان انتظار داشت که کنترل ۲ نیز بازی زیاد موفق و تأثیرگذاری باشد.
در نهایت، تصمیم استودیو رمدی برای تشکیل جهان متصل و گسترده، نشاندهندهی بلندپروازی این استودیو و تلاش آنها برای خلق بازی با دنیایی عمق و پیچیدگی زیاد است. این رویکرد میتواند آیندهی بازیهای ویدئویی را تحتتأثیر قرار دهد و الهامقسمت دیگر گسترشدهندگان نیز قرار بگیرد.
دسته بندی مطالب