بهلطف ماشین SU7، درآمد شیائومی ۳۰٫۵ درصد رشد کرد_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
با استقبال گستردهی مشتریان از اولین ماشین الکتریکی شیائومی، یعنی SU7، درآمد این شرکت در سهماههی سوم سال جاری ۳۰٫۵ درصد افزایش یافت.
شیائومی در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) به بازار خودروهای برقی چین قدم گذاشت و خودرویی را اراعه کرد که در طراحی آن از پورشه الهام گرفته است. مدل پایهی شیائومی SU7 با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار فروخته میبشود که در قیاس با مدل پایهی تسلا مدل ۳ در چین ۴۰۰۰ دلار ارزانتر بهدست مشتریان میرسد. بهگفتن بهتر، قیمت ماشین شیائومی یکی از عوامل مهم فروش دیدنی آن محسوب میبشود.
به نقل از رویترز، شیائومی مقصد فروش خود را برای ماشین برقی SU7 افزایش داد و اکنون میخواهد به رکورد فروش ۱۳۰ هزار دستگاه ماشین در سال جاری دست یابد که زیاد تر از مقصد اولیهی ۷۶ هزار دستگاه است. غول فناوری چینی برای جوابگویی به تقاضای مشتریانش، شیفتهای تشکیل خود را از ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) به دو برابر افزایش داد و مدل پریمیوم SU7 Ultra را با قیمت نزدیک به ۱۱۰ هزار دلار اراعه کرد.
درآمد شیائومی در سهماههی سوم سال مالی جاری این شرکت ۹۲٫۵ میلیارد یوان (۱۲٫۷۷ میلیارد دلار) می بود که از برآورد تحلیلگران LSEG نیز فراتر رفت.
بر پایه پیشبینی شرکت اوراق بهادار Huatai، شیائومی در سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه ماشین برقی به مشتریان خود تحویل خواهد داد. در آن سال، سهم خودروهای برقی از درآمد این شرکت به نزدیک به ۲۰ درصد خواهد رسید؛ درحالیکه این عدد برای سال جاری ۸ درصد است.
واحد خودروسازی شیائومی با وجود کارکرد مالی موفق، هم چنان با ضرردهی به فعالیت خود ادامه میدهد. این قسمت در سهماههی سوم سال جاری زیان تعدیلشدهی ۱٫۵ میلیارد یوانی (۲۰۷ میلیون دلار) را گزارش داد و حاشیهی سود ناخالص آن ۱۷٫۱ درصد می بود.
شیائومی در سهماههی سوم سال جاری با فروش ۴۲٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، جایگاه خود را بهگفتن سومین تولیدکنندهی بزرگ تلفنهای هوشمند جهان نگه داری کرد که در قیاس با زمان شبیه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته و ۱۴ درصد از بازار را ازآن خود کرده است.
درآمد خالص تعدیلشدهی شیائومی با ۴٫۴ درصد افزایش به ۶٫۲۵ میلیارد یوان (۸۶۳ میلیون دلار) رسید؛ درحالیکه برآورد تحلیلگران ۵٫۹۲ میلیارد یوان (۸۱۷ میلیون دلار) می بود.
دسته بندی مطالب