تکنولوژی

این ۳ تحول ساده را در مکالماتتان اعمال کنید و از نتایج شگفت‌زده شوید_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

در دنیای پررقابت امروزی، تسلط بر توانایی‌های ارتباطی به‌اختصاصی فن گفتن، به یکی از عوامل مهم پیروزی در حوزه‌های گوناگون تبدیل شده است. این کار به‌اختصاصی در محیط‌های کاری اهمیت دوچندان می‌یابد؛ جایی که توانایی انتقال مؤثر ایده‌ها و متقاعدکردن دیگران، می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌ها و پیشرفت زمان‌های شغلی تأثیر بگذارد.

مطالعات مشخص می کند که در تعداد بسیاری از سازمان‌ها، افراد با توانایی‌های فنی زیاد به‌‌علت ضعف در ارتباطات مؤثر، از ترقی شغلی باز می‌همانند. در روبه رو، افرادی که می‌توانند ایده‌های خود را به‌صورت روشن و دلنشین گفتن کنند، زیاد تر به‌شدت در سلسله‌مراتب سازمانی پیشرفت می‌کنند. در روبه رو، آمار مشخص می کند که مدیران ارشد ۷۰ درصد از زمان خود را صرف ارتباطات می‌‌کنند. به این علت، توانایی برقراری ربط مؤثر با مخاطب، یکی از توانایی‌های مهمی است که مدیران باید به آن مسلط شوند.

اپلیکیشن ساعت One UI 7.0 لو رفت؛ آیکون تازه، طراحی دلنشین‌تر_مستطیل زرد
ادامه مطلب

بنابر گزارش ملودی ویلدینگ از CNBC، تصمیم‌گیرندگان مهم در سازمان‌ها طبق معمولً با حجم بسیاری از اطلاعات روبه رو می باشند. در این چنین شرایطی، توانایی اراعه مطلب آشکار و مختصر و متقاعدکننده، گمان پذیرفتن ایده‌ها را زیاد افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، افرادی که به‌خوبی سخن بگویید می‌کنند، اعتمادبه‌نفس بیشتری در دیگران تشکیل می‌کنند و به‌گفتن رهبران بالقوه شناخته خواهد شد. نویسنده در ادامه به ۳ استراتژی مهم اشاره می‌کند که مراعات آن‌ها می‌تواند نتایج شگفت‌آوری بر ربط‌های کاری ما تشکیل کند.

۱. مستقیماً به اصل نوشته بپردازید

Shutterstock

یکی از اشتباهات بزرگی که افراد در ارتباطات کاری مرتکب خواهد شد، طویل‌کردن مقدمه و متمرکزنبودن بر مطلب مهم است. تصمیم‌گیرندگان طبق معمولً زمان بسیاری برای شنیدن جزئیات ندارند؛ به این علت، بهتر است ابتدا مطلب مهم خود را به‌صورت آشکار و مختصر گفتن کنید و سپس در‌صورت نیاز توضیحات بیشتری اراعه دهید و شواهدی کافی را بیاورید. این کار مشخص می کند که شما بر نوشته مسلط هستید و به زمان مخاطب احترام می‌گذارید.

مورچه‌ها چطور شیرهای آفریقایی را به تحول استراتژی شکار ناچار کردند؟
ادامه مطلب

برای مثال، به‌جای گفتن مشکلات و گمان‌های پیش‌ روی و سپس گفتن نظر یا خواسته‌ی خود، می‌توانید بگویید که «پیشنهاد می‌کنم که راه‌اندازی محصول فلان را به اول ماه بعدی موکول کنیم. سه عامل مهم این کار عبارت‌اند از…» یا در مثالای دیگر به‌جای گفتن اتفاق‌های افتاده برای بازار مقصد و تغییرات تازه اقتصادی بر محصول و خدمات شرکت، می‌توان او گفت «باید به‌خاطر خواسته‌ی مشتریان وفادارمان، طراحی قسمت امتیازات برنامه خود را تا سه‌ماهه سوم مجدداً بازطراحی کنیم تا ازدست‌دادن کاربران جلوگیری کنیم. داده‌ها نشان خواهند داد که…»

۲. ایده‌های خود را به مشکلات حاضر مرتبط کنید

چند زن و مرد کنار یکدیگر درحال مکالمه کاری

Shutterstock

یکی از اصول مهم‌ فن گفتن مؤثر، تمرکز بر نیازها و دغدغه‌ها و برتری‌های مخاطب است. به‌جای این که فقطً اطلاعات و آمار را گفتن کنید، بکوشید تا ایده‌های خود را به‌طوری اراعه دهید که برای مخاطب سودمند و فهمیدن‌کردنی باشد؛ به این علت، اگر بتوانید ایده‌های خود را به‌گفتن راه‌حلی برای مشکلات حاضر اراعه دهید، گمان پذیرفتن آن‌ها را زیاد افزایش می‌دهید.

برخلاف شایعه ها، باتری گلکسی زد فولد ۶ بزرگ‌تر نمی‌شود_مستطیل زرد
ادامه مطلب

به‌گفتن نمونه، به‌جای این که بگویید «این سیستم تازه کارایی را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد» بگویید «با منفعت گیری از این سیستم تازه، می‌توانیم گزارش‌های ماهانه‌ را سه روز سریعتر آماده کنیم و زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی استراتژیک داشته باشیم». با این روش، به مخاطب خود القا می‌کنید که راهکار شما نه‌تنها مشکل او را به‌طور کامل رفع می‌کند؛ بلکه زمان بیشتری نیز برای افزایش علمکرد در اختیار او قرار خواهد داد.

۳. با مطمعن و قاطعیت سخن بگویید کنید

چند زن و مرد کنار یکدیگر درحال مکالمه کاری

Shyam Ramanathan on linkdin

به‌کارگیری کلمات قوی و محکم می‌تواند تأثیر بسیاری بر مخاطب بگذارد. در کنار آن منفعت گیری درست از زبان بدن، نقش زیاد مهمی در انتقال مطلب ایفا می‌کند. با منفعت گیری از حرکات بدن و تماس چشمی و لحن صدا، می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را افزایش و مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهید. برای مثال، صاف‌ایستادن و نگه داری تماس چشمی و منفعت گیری از لحن صدای گرم و قاطع، نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس و حرفه‌ای‌بودن شما خواهد می بود. تحقیقات مشخص می کند که بیشتر از ۵۵ درصد از ارتباطات از‌طریق زبان بدن برقرار می‌بشود.

اسپویل و صدازدن دیگر کاربران؛ تازه‌ترین قابلیت‌های قسمت دیدگاه‌ها_مستطیل زرد
ادامه مطلب

به این علت، دقت به زبان بدن در کنار منفعت گیری از کلمات روشن و قاطع، می‌تواند تأثیر بسزایی بر نحوه فهمیدن مطلب شما نزد مخاطب بگذارد. برای نمونه، به‌جای جمله‌ی «احتمالا این ایده خوب باشد»، می‌توانید بگویید «معتقدم که این ایده بهترین راه‌حل برای این مشکل محسوب می‌بشود». به این علت، به‌جای این که بگویید «به نظر من» از عبارت‌هایی همانند «مطمئنم» یا «توانایی من مشخص می کند» منفعت گیری کنید. این چنین، می‌توانید از کلماتی که نشان‌دهنده عمل و نتیجه می باشند، همانند «اجرا کردیم» و «محقق شد» و «بهبود یافت» برای نشان‌دادن قاطعیت و تشکیل حس مطمعن بر مخاطب خود منفعت گیری کنید.

مقاله‌های مرتبط

به‌طور کلی، فن گفتن قوی مهارتی آموختنی است که با تمرین و تکرار و به‌مرور زمان، می‌توان آن را بهبود بخشید. با منفعت گیری از راهکارهای ذکر‌شده، می‌توانید به ربط‌گیرنده مؤثر تبدیل شوید و در مسیر پیشرفت شغلی خود قدم‌های بزرگی بردارید. فراموش نکنید که پیروزی در محیط کار، تنها به دانش فنی محدود نمی‌بشود و توانایی برقراری ربط مؤثر یکی از عوامل تعیین‌کننده پیروزی محسوب می‌بشود.

کشف بیگانگان در جهان موازی به گمان زیاد آسان‌تر است_مستطیل زرد
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا