تکنولوژی

به‌زودی به شبکه اجتماعی تردز متا هم تبلیغات اضافه می‌شود_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

شرکت متا، مالک پلتفرم تردز، به‌جستوجو آن است تا با معارفه مطرح تبلیغات گسترده در پلتفرم تازه خود یعنی تردز، جایگاه این اپلیکیشن را در بازار شبکه‌های اجتماعی متن‌محور تحکیم کند. بنابر گزارش ورج، متا تصمیم دارد از اغاز سال آینده‌ی میلادی، به تعدادی محدود از تبلیغ‌کنندگان اجازه دهد تا در تردز تبلیغ کنند.

تردز در سال ۲۰۲۳ به‌گفتن رقیبی برای پلتفرم ایکس راه‌اندازی شد و اکنون نزدیک به ۲۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این رشد سریع، از علاقه‌ی کاربران به این پلتفرم متن محور حکایت می‌کند. شرکت سازنده‌ی تردز امیدوار است با ورود به عرصه‌ی تبلیغات، سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورد.

این تصمیم متا درحالی گرفته می‌بشود که این شرکت در گزارش درآمدهای تازه خود خبرداد که در سه‌ماهه قبل، از طریق تبلیغات ۳۹٫۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این رقم مشخص می کند که تبلیغات بیش‌از ۹۷ درصد از کل درآمد متا را راه اندازی می‌دهد. بااین‌حال، این شرکت انتظار ندارد تردز در سال ۲۰۲۵، به یک منبع درآمدی قابل‌دقت برای این شرکت تبدیل بشود.

مکالمه تلفنی در تلفنهای اندرویدی تحول می‌کند
ادامه مطلب

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، نیز پیش‌ازاین قبول کرده می بود که متا تصمیم دارد تبلیغات را به تردز بیاورد. او دراین‌باره حرف های می بود: «من می‌دانم که مردم نگرانی‌هایی دارند، اما در نهایت ما یک کسب‌وکار هستیم و تردز باید به‌اندازه‌ی کافی درآمد کسب کند تا بتواند هزینه‌های نگهداری و گسترش‌ی خود را فراهم کند.»

مقاله‌های مرتبط

اکنون، جزئیات دقیقی از نحوه‌ی نمایش تبلیغات در تردز انتشار نشده است؛ اما برخی از منبع های خبری گزارش داده‌اند که تبلیغات در تردز امکان پذیر به‌صورت پست‌های اسپانسری نمایش داده شوند. در همین حال، مدیرعامل پلتفرم بلواسکای که رقیب جدی تردز محسوب می‌بشود، خبرداد که این شرکت تصمیم ندارد در پلتفرم خود تبلیغاتی نمایش دهد. او معتقد است که وجود تبلیغات می‌تواند کیفیت توانایی‌ی کاربری را افت دهد.

چرا شفق‌های قطبی در مناطق زیاد دور از قطب‌ها ازجمله ایران مشاهده شدند؟_مستطیل زرد
ادامه مطلب

درنهایت به‌نظر می‌رسد که متا با منفعت گیری از ازمایش ها خود در عرصه‌ی تبلیغات اینستاگرام، تصمیم دارد تا فرمت‌های دلنشین و مؤثری برای تبلیغات در تردز تشکیل کند. باتوجه‌به رقابت شدید بین پلتفرم‌ها، پیروزی این استراتژی می‌تواند تأثیر بسیاری بر آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی متن محور و درآمد شرکت سازنده‌ی خود داشته باشد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا