برگشت پرقدرت سامسونگ به بازار تلفنهای تاشدنی_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
سامسونگ اولین برندی در جهان می بود که گوشی تاشدنی در مقیاس تجاری را با نام گلکسی فولد 5G معارفه کرد. از آنجا که غول فناوری کرهی جنوبی تنها شرکتی می بود که این چنین تلفنای اراعه میداد، توانست رهبری بازار تلفنهای تاشدنی را در سطح جهان بر مسئولیت بگیرد.
سپس از سامسونگ، برندهای فرد دیگر بهاختصاصی از چین محصولات تاشدنی دلنشین و با کیفیتی را به بازار آوردند و موفق شدند نظر مشتریان گوشی تاشدنی را به خود جلب کنند. بههمینعلت، استقبال از خرید گوشی سامسونگ در بازار جهانی تلفنهای تاشو در سالهای تازه بهمرور زمان افت یافته است.
در سهماههی دوم ۲۰۲۴، سهم غول فناوری کرهی جنوبی از تاشدنیها فقط ۱۶٫۴ درصد می بود. موتورلا در فاصلهی نزدیک با سهم ۱۵٫۶ درصدی قرار داشت. این دو برند بهقدری نزدیک بودند که گمان از دستدادن جایگاه رهبری سامسونگ دور از ذهن نبوده است. اکنون حرف های میبشود کرهایها با قوت بیشتری به بازار تلفنهای تاشدنی بازگشتهاند.
مطابق گزارش شرکت دادههای بینالمللی (IDC)، سامسونگ در سهماههی سوم سال جاری میلادی ۵۱٫۲ درصد از بازار خرید گوشی های تاشدنی را تصاحب کرد که جهش چشمگیری از مقدار ۱۶٫۴ درصد محسوب میبشود. سهم بازار موتورولا نیز به ۱۵٫۱ درصد افت یافت و هم چنان در جایگاه دوم قرار دارد.
سامسونگ بهلطف تلفنهای گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ توانسته است با فاصلهی بسیاری جلوتر از رقبای خود قرار بگیرد. زد فولد ۶ سبکترین و باریکترین فولد سامسونگ تابهامروز بهحساب میآید و ابعاد نمایشگر آن نسبتبه زد فولد ۵ تناسب بهتر و کشیدگی کمتری دارد. در بازدید گلکسی زد فولد ۶ دیدیم که پیشرفتهای میلیمتری این گوشی، تأثیر چشمگیری بر پریمیومتر شدن حسوحال آن گذاشته است.
همانطور که در نمودار دیده میبشود، سهم گوشی شیائومی در بازار جهانی تلفنهای تاشدنی، بعد از معارفه سری میکس فلیپ از زیر یک درصد در فصل دوم به ۶٫۳ درصد در فصل سپس افزایش اشکار کرد. علاوهبر این، سهم آنر و هواوی در حد فاصل همین بازهی وقتی کم شدن نزدیک به ۵۰ درصدی را توانایی کرده است.
دسته بندی مطالب