انویدیا افزایش خیرهکننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]_مستطیل زرد
![انویدیا افزایش خیرهکننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]_مستطیل زرد 7 بنچمارک اجرای بازی STALKER 2 و تأثیر DLSS 3 بر نرخ فریم سری RTX 40](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/11/انویدیا-افزایش-خیرهکننده-۲٫۴-برابری-نرخ-فریم-بازی-STALKER-2.webp-780x470.webp)
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl در ۲۰ نوامبر (۳۰ آذر ۱۴۰۳) روی استیم در دسترس قرار خواهد گرفت و انویدیا بهصورت رسمی حمایتاز فناوری DLSS 3.0 را در این گفتن قبول کرد. به گفتن بهتر، دارندگان کارت گرافیک انویدیا سری RTX 40 از همان روز اول میتوانند از DLSS 3.0 با قابلیت Frame Generation منفعت گیری کنند.
Nvidia
انویدیا نتایج بنچمارک STALKER 2 را با فعال و غیرفعالکردن DLSS 3.0 بهاشتراک گذاشته است. نتایج بنچمارک بهبود دیدنی کارکرد بازی را مشخص می کند؛ اما بهعلت این که این اعداد را انویدیا اراعه داده است، احتمالا با آنچه گیمرها در نهایت توانایی خواهند کرد، مقداری متفاوت باشند. بههرحال با فعالکردن DLSS 3.0 در همه مدلهای RTX 40 و در وضوح 4K، بهطور میانگین ناظر افزایش نزدیک به ۲٫۴ برابری کارکرد بازی هستیم.
![انویدیا افزایش خیرهکننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]_مستطیل زرد 8 اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/11/1731507157_933_انویدیا-افزایش-خیرهکننده-۲٫۴-برابری-نرخ-فریم-بازی-STALKER-2.webp)
Nvidia
انویدیا کارکرد کارتهای گرافیک RTX 4090 ،RTX 4080 Super ،RTX 4070 Ti Super ،RTX 4070 Super و RTX 4070 را در وضوح 4K آزمایش کرد. کامپیوتری که تیم سبز برای آزمایش بازی و فناوری DLSS 3.0 از آن منفعت گیری کرد، به پردازنده اینتل مدل Core i9 14900K و رم ۶۴ گیگابایت و سیستمعامل ویندوز ۱۱ تجهیزمی بود.
تنظیمات گرافیکی در این آزمایش روی حالت حداکثر و ویژگی DLSS 3.0 روی Performance تنظیم شد. در چنینی سناریویی، کارکرد همهی مدلهای کارتهای گرافیک انویدیا بیش از ۲ برابر بهبود یافت؛ بهطوریکه RTX 4070 Ti Super و RTX 4080 Super و RTX 4090 نرخ فریم بیشتر از ۱۰۰ را اراعه دادند.
![انویدیا افزایش خیرهکننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]_مستطیل زرد 9 اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/11/1731507157_277_انویدیا-افزایش-خیرهکننده-۲٫۴-برابری-نرخ-فریم-بازی-STALKER-2.webp)
Nvidia
زمان آزمایش بازی STALKER 2 با وضوح 1440p و فعالسازی DLSS 3.0، نتایج تقریباً شبیه حالت 4K می بود؛ اما این بار در حالت Quality همه مدلهای کارت گرافیک انویدیا سری RTX 40 موفق شدند از نرخ فریم ۱۰۰ عبور کنند. این چنین، کارت گرافیک RTX 4060 Ti به نرخ فریم ۷۲٫۹ رسید که تقریباً ۲ برابر زیاد تر از وضوح مهم بدون DLSS 3.0 می بود.
![انویدیا افزایش خیرهکننده ۲٫۴ برابری نرخ فریم بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3.0 را به نمایش گذاشت [تماشا کنید]_مستطیل زرد 10 اجرای بازی STALKER 2 با فناوری DLSS 3](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/11/1731507158_208_انویدیا-افزایش-خیرهکننده-۲٫۴-برابری-نرخ-فریم-بازی-STALKER-2.webp)
Nvidia
نتایج تأثیر DLSS 3.0 بر اجرای STALKER 2 با وضوح 1080p نیز کموبیش شبیه 4K و 1440p می بود، با این تفاوت که انویدیا این بار کارت گرافیک RTX 4060 را نیز بازدید کرد. درحالیکه RTX 4060 Ti و RTX 4060 نرخ فریم بین ۸۰ تا ۱۰۰ را اراعه دادند، RTX 4070 و مدلهای جدیدتر از آن هم چنان در محدودهی ۱۲۰ تا ۱۷۰ فریمبرثانیه قرار گرفتند.
دسته بندی مطالب