جهش ۴۲ درصدی هواوی در بازار موبایل چین؛ فروش آیفون ۰٫۳ درصد کم شدن کرد_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
رویترز بهنقل از اپل گزارش داد که فروش آیفون در چین در سه ماههی سوم سال ۲۰۲۴ با افت ۰٫۳ درصدی روبه رو شده، درحالیکه هواوی، رشد دیدنی ۴۲ درصدی ثبت کرده است. رشد هواوی و افت فروش آیفون نشاندهندهی تشدید رقابت در بزرگترین بازار تلفنهای هوشمند جهان است.
بر پایه دادههای شرکت پژوهشی IDC، اپل در سه ماههی سوم سال ۲۰۲۴ با افت سهم ۰٫۵ درصدی نسبتبه سال قبل، به رتبهی دوم با سهم بازار ۱۵٫۶ درصدی دست یافت. درهمینحال، سهم بازار هواوی با افزایش ۴٫۲ درصدی به ۱۵٫۳ درصد رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت.
ویوو که عمدتاً تلفنهای ارزان قیمت میفروشد، با سهم بازار ۱۸٫۶ درصد در صدر بازار چین قرار گرفت.
برگشت قوی هواوی به بازار عمدتا نتیجهی معارفه سری میت ۶۰ با تراشهی اختصاصی کرین است. غول فناوری چینی با معارفه سری پیورا ۷۰ در سال جاری میلادی به پیروزی خود افزود.
اپل در چین با برخی مانع ها از جمله محدودیتهای منفعت گیری از آیفون از سوی برخی از نهادهای دولتی، روبه رو شده است. اپل از آن زمان تلاش کرده تا با اراعهی تخفیفهای گوناگون، چینیها را به خرید آیفون ترغیب کند.
دادههای تازه شرکت Counterpoint نشان خواهند داد که سری آیفون ۱۶ با استقبال مناسبی در بازار چین روبه رو شدهاند و فروش آنها در سه هفتهی اول بعد از اراعه، ۲۰ درصد نسبتبه سری آیفون ۱۵ افزایش یافته است.
در کل، فروش تلفنهای هوشمند در چین در سه ماههی سوم ۲۰۲۴ با رشد ۳٫۲ درصدی به ۶۸٫۷۸ میلیون دستگاه رسید.
دسته بندی مطالب