اپل و گلدمن ساکس ۹۰ میلیون دلار جریمه شدند_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
بنابر بیانیه رسمی کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده (CFPB)، شرکتهای اپل و گلدمن ساکس بهعلت مدیریت نادرست در ساماندهی تراکنشهای نادرست و تبلیغ اطلاعات نادرست درمورد گزینههای مرتبط با مطرحهای خرید بدون منفعت جریمه شدهاند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده فرمود که مجموع جریمهها به نزدیک به ۹۰ میلیون دلار میرسد که شامل ۲۵ میلیون دلار برای اپل و ۴۵ میلیون دلار برای گلدمن ساکس است. ناگفته نماند شرکت چندملیتی مالی گلدمن ساکس باید ۱۹٫۸ میلیون دلار دیگر نیز به مشتریان متضرر کارت اعتباری اپل پرداخت کند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده بعد از بازدید دقیق پرونده کارت اعتباری اپل به این نتیجه رسید که تبلیغات کارت اعتباری کوپرتینوییها بهطوری بوده که مشتریان به این باور رسیده بودند که درصورت خرید محصولات اپل با منفعت گیری از این کارت، بهطور خودکار از پرداخت منفعت معاف خواهند می بود؛ اما در عمل، تعداد بسیاری از مشتریان فهمید شدند که به آنها منفعت تعلقگرفته است.
در مثالی دیگر، مشتریانی که در تراکنشهای خود با مشکل روبه رو میشدند، در فرایند رسیدگی به مشکل بهوجودآمده جواب و راهنمایی مناسبی دریافت نمیکردند و حتی در مثالای پول مشتری بهطور اشتباهی برای حساب فرد دیگر ریخته شد. بهطورکلی، ناهماهنگی در جوابدادن به مشتریان متضرر و ناتوانی در حل مشکلات مالی کارت اعتباری اپل، از عوامل مهم این جریمه گفتن شده است.
باوجود این مشکلات، بهنظر میرسد که اپل هم چنان به گسترش و بهبود خدمات مالی مرتبط با کارت خود متعهد است. این شرکت تصمیم دارد با اعمال تغییرات ملزوم و افزایش شفافیت در اراعه خدمات، تواناییای بهتر و یقینتر برای کاربران خود فراهم کند. این چنین، اپل بهجستوجو همکاری با CFPB و دیگر نهادهای نظارتی برای تشکیل مطمعن سازمانهای وابسته است.
پرونده تخلفات اپل و گلدمن ساکس در ربط با کارت اعتباری اپل، زنگخطر برای شرکتهای بزرگ فناوری است که بهجستوجو گسترش فعالیتهای خود در حوزههای مالی می باشند. این شرکتها باید بهطور جدی به مقررات مصرفکننده پایبند باشند و از منافع مشتریان خود محافظت کنند. درمقابل، مصرفکنندگان نیز باید آگاهی خود را درمورد خدمات مالی افزایش دهند تا دچار صدمههای مالی نشوند.
دسته بندی مطالب