آینده آلفا رومئو در بازار آمریکا به مو بند است_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
بنابر گزارش AutoBlog، آلفا رومئو، برند تولیدکنندهی خودروهای اسپرت ایتالیایی، بعد از نزدیک به یک دهه وجود در بازار ایالات متحده، با مشکلات جدی فروش روبه رو شده است. افت دیدنی فروش در سال جاری و انباشت بیشازحد خودروهای تولیدی، آیندهی این برند را در هالهای از ابهام قرار میدهد.
استلانتیس، شرکت مادر آلفا رومئو نیز با چالشهای شبیهی در دیگر برندهای خود دستوپنجه نرم میکند. افت تقاضا برای ماشین و افزایش موجودی انبارها، استلانتیس را ناچار کرده است تا اقداماتی نظیر افت تشکیل و اراعهی تخفیفهای اختصاصی را در پیش بگیرد.
آلفا رومئو با وجود اراعهی طیف متنوعی از خودروها، از جمله شاسیبلندهای محبوب، نتوانسته است نظر مشتریان آمریکایی را جلب کند. حجم بالای موجودی انبارها نسبت به مقدار فروش، عدم تمایل مشتریان به خرید محصولات آلفا رومئو را مشخص می کند.
درحالیکه مدل تازه تونال، تا حدی توانست به فروش آلفا رومئو پشتیبانی کند، اما مشکلات این برند هم چنان پابرجا می باشند. فراخوان تازه بیشتر از ۲۱ هزار دستگاه تونال و هورنت بهعلت نقص در سیستم ترمز، ضربهی فرد دیگر به اعتبار آلفا رومئو داخل کرده است.
باتوجهبه اظهارات تازه مدیرعامل استلانتیس مبنی بر بازدید مجدد پورتفولیوی برندها در سال ۲۰۲۶، آیندهی آلفا رومئو در هالهای از ابهام قرار دارد. اگرچه این برند برنامههایی برای معارفه مدلهای تازه و تمرکز بر بازار آمریکا دارد، اما پیروزی برنامههایش در گرو بهبود قابل دقت کارکرد فروش و از بین بردن مشکلات حاضر است.
آلفا رومئو در تلاش است تا با همکاری با شرکتهای فناوری و گسترشی ماشین الکتریکی و هیبریدی، جایگاه خود را در بازار خودروهای لوکس تحکیم کند. این برند امید دارد که با منفعت گیری از تکنولوژیهای نوین و افزایش منفعتوری، بتواند نیازهای مشتریان را به بهترین شکل ممکن جواب دهد و جایگاه خود را در بازارهای جهانی بهبود بخشد.
درصورتیکه آلفا رومئو نتواند حالت خود را بهبود بخشد، امکان پذیر ناچار به ترک بازار آمریکا بشود. این چنین اتفاقی برای این برند ایتالیایی که سابقهای طویل در تشکیل خودروهای اسپرت و لوکس دارد، زیاد تلخ خواهد می بود.
دسته بندی مطالب