تکنولوژی

خداحافظی با سرفیس دوئو؛ مایکروسافت گوشی تاشدنی‌اش را بعد‌ از تنها یک آپدیت اندروید کنار گذاشت_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

مایکروسافت به‌طور رسمی حمایتاز دستگاه سرفیس دوئو ۲ را متوقف کرد. این دستگاه که با قیمت ۱٬۵۰۰ دلار اراعه می‌شد، تنها یک به‌روزرسانی مهم سیستم‌عامل اندروید را دریافت کرد و آخرین به‌روزرسانی امنیتی آن نیز در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر ۱۴۰۳) انتشار خواهد شد. این تصمیم به‌معنی آخر کوششهای مایکروسافت برای برگشت به بازار تلفنهای هوشمند با سری سرفیس دوئو است.

سرفیس دوئو ۲ در زمان معارفه، با طراحی بی همتا و دو صفحه‌نمایش خود، دقت تعداد بسیاری را به خود جلب کرد. این دستگاه با مقصد اراعه‌ی توانایی‌ای متفاوت از تلفنهای هوشمند سنتی داخل بازار شد. با‌این‌حال، مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعدد، از‌جمله کارکرد ضعیف دوربین و عمر باتری کم علتشد تا کاربران نتوانند توانایی‌ای مطلوب از این دستگاه داشته باشند.

مطلب‌رسان پیش‌فکر اندروید سرانجام به هوش مصنوعی تجهیزشد_مستطیل زرد
ادامه مطلب

یکی از نکات مهم درمورد سرفیس دوئو ۲، دریافت‌نکردن به‌روزرسانی‌های منظم می بود. این دستگاه، تنها یک به‌روزرسانی مهم اندروید دریافت کرد که برای دستگاهی با این قیمت و مشخصات، زیاد ناامیدکننده است. تعداد بسیاری از کاربران انتظار داشتند که مایکروسافت با اراعه‌ی به‌روزرسانی‌های زیاد تر، مشکلات حاضر را رفع کند؛ اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت این چنین تصمیمی برای دستگاه تاشو خود در نظر نگرفته است.

با آخر حمایتاز سرفیس دوئو ۲، مایکروسافت به‌طور رسمی از بازار تلفنهای هوشمند خارج می‌بشود. این شرکت در قبل نیز کوششهایی برای ورود به این بازار کرده می بود؛ اما هیچ‌کدام از این کوششها پیروزی‌آمیز نبودند. این دومین‌باری است که مایکروسافت از بازار تلفنهای هوشمند خارج می‌بشود.

آخرین مطالب
باز کردن قفل ماشین با ساعت هوشمند؛ ایده تازه هواوی_مستطیل زرد
ادامه مطلب

مایکروسافت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷، تلفنهای لومیای مبتنی‌بر ویندوز‌فون را از سبد محصولات خود خارج کرد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی محصولات و خدمات دیگر خود همانند سری لپ تاپ سرفیس بگذارد.

در‌نهایت، آخر حمایتاز سرفیس دوئو ۲ نشان‌دهنده‌ی مشکلات بزرگی است که شرکت‌های فناوری در بازار تلفنهای هوشمند با آن روبه رو می باشند. این بازار به‌شدت رقابتی است و تنها شرکت‌هایی که بتوانند محصولات باکیفیت و حمایتمناسب اراعه دهند، می‌توانند در آن موفق باشند. مایکروسافت با توانایی‌ی خود از معارفه سری سرفیس دوئو نشان داد که حتی شرکت‌های بزرگ نیز امکان پذیر در این بازار با ناکامی جدی روبه رو شوند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا