فروش خودروهای برقی تسلا باردیگر افزایش یافت_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
تسلا گزارش داد که در سهماههی منتهی به سپتامبر (شهریور و مهر)، ۴۶۹٬۷۹۶ ماشین تشکیل کرده که درمقایسهبا سهماههی سوم سال میلادی قبل، ۹٫۱ درصد افزایش یافته است. تسلا میگوید در سهماههی سوم ۲۰۲۴، ۴۶۲٬۸۹۰ ماشین به مشتریان تحویل داد که درمقایسهبا سهماههی دوم ۲۰۲۳، درحدود ۶٫۳ درصد افزایش مشخص می کند.
گزارش تازه تسلا، حاکی از بهبود دیدنی درمقایسهبا کارکرد سهماههی قبل است. با افزایش ۱۴٫۴ درصدی تشکیل و رشد ۵٫۸ درصدی تحویل ماشین درمقایسهبا سهماههی دوم سال جاری میلادی، تسلا توانسته است به رشد چشمگیری در تشکیل و فروش محصولات خود دست یابد که نتیجهی افزایش فعالیتهای تولیدی و تجاری این شرکت درمقایسهبا ابتدای سال جاری است.
انتظار میرود مدل سایبرتراک سهم بسزایی در افزایش تشکیل و فروش تسلا داشته باشد؛ اما شرکت ایلان ماسک اطلاعات دقیقی درموردی آمار تشکیل و تحویل این مدل اراعه نداده است.
عمدهی تشکیل و فروش تسلا هم چنان متمرکز بر مدلهای ۳ و Y است؛ بهطوری که در سهماههی سوم سال جاری، بهترتیب ۴۴۳،۶۶۸ و ۴۳۹،۹۷۵ دستگاه از این دو مدل تشکیل و تحویل مشتریان شد. دیگر مدلها ازجمله سایبرتراک و مدل S و کامیون Semi در دستهبندی Other Models گنجانده شدهاند.
تسلا هم چنان با مشکلات جدی در صنعت خودروهای برقی روبه رو است. روال رشد فروش خودروهای همهبرقی درقیاسبا سالهای قبل کُندتر شده و ترجیح مشتریان بهسمت خودروهای هیبریدی سوق یافته است.
ازآنجاکه تمرکز مهم تسلا بر تشکیل خودروهای همهبرقی است، درمقایسهبا رقبایی با تنوع محصولات زیاد تر، به گمان زیادً در موقعیت رقابتی ضعیفتری قرار میگیرد.
درحالحاضر، تسلا با رقابت شدیدی در بازار خودروهای برقی، بهاختصاصی در بازارهای ایالات متحده و چین، روبه رو است. شرکتهایی همچون بیوایدی و جیلی در بازار چین با ثبت رکوردهای فروش دیدنی، به رقبای جدی تسلا تبدیل شدهاند. بادقتبه اراعهنشدن تفکیک آماری فروش بر پایه مناطق جغرافیایی، برسی دقیق ضعفها و قوتهای تسلا درقیاسبا رقیب ها مقدور نیست.
تسلا میگوید گزارش جامع کارکرد مالی خود در سهماههی سوم سال جاری را ۲۳ اکتبر (۲ آبان) انتشار خواهد کرد. پیشازآن، در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر)، تسلا رونمایی محصول نوآورانهی خود، یعنی تاکسی رباتیک را در برنامه دارد.
دسته بندی مطالب