گزارش: اپل تیوی پلاس بیشازپیش همانند نتفلیکس میشود_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
نمایش فیلم Wolfs در سرویس Apple TV Plus اغاز شد. ابتدا قرار می بود فیلم مذکور بهصورت سینمایی اکران بشود اما بهطور ناگهانی برنامههای سینمایی آن لغو شد. همزمان با این اتفاقات، بلومبرگ گزارشی انتشار کرد که جزئیات استراتژی تازه فیلمسازی اپل را شرح میدهد و بهنظر میرسد استراتژی مذکور شباهت بسیاری به رویکرد نتفلیکس دارد.
از زمان راهاندازی Apple TV Plus در سال ۲۰۱۹، اپل با پخش چند فیلم، تحسین منتقدان را برانگیخت. بهطور خاص CODA اولین تاثییر یک سرویس استریم می بود که جایزهی اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد.
اپل در چند سال قبل از تشکیل فیلمهای هنری با بودجهی کم که جوایز بسیاری کسب میکردند، به سمت پروژههای بزرگتر حرکت کرد. فیلمهایی همانند Killers of the Flower Moon Napoleon ،Argylle و Fly Me to the Moon همه انها اکران گستردهای در سینماها داشتند اما هیچکدام نتوانستند هزینهی تشکیل خود را جبران کنند و برخی از آنها حتی با ناکامی کامل روبه رو شدند؛ به این علت تعجبی ندارد که اپل اکنون یک استراتژی تازه در فیلمسازی اتخاذ کرده است.
به حرف هایی منبع های آگاه که نخواستهاند نامشان آشکار بشود، اپل تصمیم دارد سالانه نزدیک به ۱۲ فیلم تشکیل کند که اکثر آنها بودجهای کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار دارند؛ یعنی ضمانت اپل برای صرف سالانه یک میلیارد دلار در فیلمسازی تحول نخواهد کرد، اما ترکیب لیست فیلمهای این شرکت و استراتژی انتشار کردن آنها تغییراتی خواهد داشت. اپل هم چنان هر سال یک یا دو پروژهی بزرگ سینمایی همانند فیلم F1 با بودجههای بالاتر تشکیل خواهد کرد؛ اما فیلمهایی همانند Wolfs که بازیگرانی همانند جورج کلونی و برد پیت برای آن دستمزدی چند ده میلیون دلاری دریافت کردهاند، زیاد تر بهگفتن آثار استریمینگ تبلیغ خواهند شد تا سینمایی.
بهطور خلاصه، اپل بهجای تمرکز بر اکرانهای سینمایی، زیاد تر بر تشکیل فیلمهای مخصوص استریمینگ تمرکز خواهد کرد. به گمان زیادً برخی از فیلمها همانند Wolfs برای زمان کوتاهی در سینما اکران خواهند شد اما این عمل زیاد تر برای واجد شرایطشدن آن آثار برای وجود در جشنوارههایی همانند اسکار و خوشحالکردن هالیوود انجام میبشود.
دسته بندی مطالب