قیمت تویوتا لوین به پایینترین حد خود رسید [مهر ۱۴۰۳]_مستطیل زرد
![قیمت تویوتا لوین به پایینترین حد خود رسید [مهر 1403]_مستطیل زرد 1 قیمت تویوتا لوین](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/09/قیمت-تویوتا-لوین-به-پایینترین-حد-خود-رسید-مهر-1403_مستطیل-780x470.jpg)
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
تویوتا کرولا پرتعدادترین ماشین وارداتی در مرحله تازه واردات ماشین به کشورمان است. اکثر نسخههای این سدان اقتصادی را معینماشین به ایران آورده است اما شرکتهای فرد دیگر همانند برساوش نیز در واردات این ماشین فعال می باشند. افزایش تعداد خودروهای وارداتی در سرزمین از یک سو و رکود سنگین بازار از نظر دیگر، علتشده قیمت تویوتا لوین و کرولا ۱۲۰۰ طی زمان تازه به پایینترین حد خود برسد.
تویوتا کرولا ۱۲۰۰ یکی از تیپهای این ماشین است که در جریان مرحله تازه واردات ماشین، در تعداد زیاد به کشورمان رسیده است. این ماشین به موتور ۱.۲ لیتری چهارسیلندر توربوشارژر تجهیزاست که ۱۱۶ اسببخار قوت و ۱۸۵ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. در این ماشین، گیربکس اتوماتیک CVT نیز ماموریت انتقال قوت به محور جلو را برعهده دارد.
قیمت تویوتا کرولا ۱۲۰۰ با مدل ۲۰۲۴، معادل ۲.۴ میلیارد تومان اظهار شده است. نسخه شبیه این ماشین، تویوتا لوین ۲۰۲۴، نیز با همین پیشرانه و ظاهری متفاوت، به قیمت ۲ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان فروخته میبشود. قیمت تویوتا لوین هیبریدی نیز نزدیک به ۳.۱ میلیارد تومان اظهار شده است.
جدول قیمت تویوتا لوین و کرولا ۱۲۰۰ بنزینی در بازار، مهر ۱۴۰۳:
نوع | مدل | رنگ | حالت بدنه | کارکرد | قیمت |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰ |
کرولا | ۲۰۲۳ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰ |
لوین | ۲۰۲۴ | سفید | سالم | صفرکیلومتر | ۲.۵۴۰.۰۰۰.۰۰۰ |
اگر هماکنون برای خرید تویوتا لوین یا کرولا به بازار آزاد مراجعه کنید، میبینید مدلهای گوناگون این ماشین با قیمت تقریبی ۲.۵ میلیارد تومان برای فروش آگهی شدهاند. یقیناً تعداد بسیاری از مدلهای حاضر در بازار با مدل ۲۰۲۳ اراعه شدهاند اما همه آنها صفرکیلومتر می باشند. اختلاف قیمت آگهیها درمورد مدلهای ۲۰۲۴ نیز قابلدقت است. برخی فروشندگان این سدان ژاپنی را با قیمت ۲.۶ میلیارد تومان برای فروش آگهی کردهاند. در همین حال گروه فرد دیگر از فروشندگان ۲.۸ میلیارد تومان را برای فروش این ماشین مطالبه میکنند.
بدیهی است که با ادامه بیتوجهی مشتریان به شرایط بازار، فروشندگان راهی جز افت قیمتها به پایینترین سطح ممکن، قیمت نمایندگی، ندارند. یقیناً در سالیان نه چندان دور، اغاز دهه ۱۳۹۰ خورشیدی، قیمت برخی خودروها در بازار آزاد حتی از نرخ کارخانه نیز کمتر می بود؛ به این علت امکان پذیر رکود سنگین بازار فروشندگان را وادار کند برای فروش هرچه سریع تر اتومبیل خود، به راهکارهای جذب مشتری همچون فروش اقساطی روی بیاورند.
دسته بندی مطالب