رشد دیدنی سهم لنوو از بازار کامپیوتر آمریکا؛ دل فصل قبل کم شدن کرده و اپل در جا زده است_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
بهنظر میرسد که سهم لنوو از بازار آمریکا، ذر سهماههی دوم ۲۰۲۴ درمقایسهبا بازهی شبیه سال قبل رشد چشمگیری اشکار کرده است. باوجوداین، دل در همین زمان روال نزولی را توانایی کرده و اپل تقریباً در جا زده است.
بر پایه گزارش تازه مؤسسهی کانالیس، بازار فروش انواع لپتاپ (بهجز تبلتها) در ایالات متحده در سهماههی دوم ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین تا ۱۰ تیر) درمقایسهبا سال قبل ۴ درصد رشد کرده و به ۱۸٫۹ میلیون دستگاه رسیده است. تقاضا برای نوتبوکها نیز زیاد بوده و نرخ رشد سالانهی بیشتر از ۵ درصد به ثبت رسیده است.
Canalys
با ظهور کامپیوترهای کوپایلتپلاس، تقاضا برای این دسته از لپتاپها افزایش یافت. گزارش کانالیس مشخص می کند که با وجود نوسانهای بازار کامپیوتر از فصل اول ۲۰۲۴ تا بحال، سهم AI PC از کل بازار آمریکا صعودی بوده و به ۱۸ درصد تا آخر فصل دوم رسیده است. این گزارش پیشبینی میکند که سهم کامپیوترهای دارای قابلیت هوش مصنوعی تا آخر سال ۲۰۲۴ به ۳۰ درصد افزایش یابد.
مطابق آمار سایت کانالیس، ۳٬۲۵۱ لپ تاپ لنوو در سهماههی دوم ۲۰۲۴ در ایالات متحده فروخته شدهاند که نزدیک به ۸ درصد درمقایسهبا سال قبل زیاد تر شده و سهم بازار آن را از ۱۶٫۶ فصل قبل به ۱۷٬۲ درصد افزایش داده است.

Canalys
برخلاف رشد دیدنی لنوو، سهم بازار دل، درمقایسهبا سال ۲۰۲۳، کم شدن ۲٫۴ درصدی را مشخص می کند. علاوهبراین، رشد سالانهی این برند ازلحاظ آمار فروش کامپیوترها، ۵٫۸ درصد افت اشکار کرده است.
درمقابل، کامپیوتر و لپ تاپ اپل موفق نشد جایگاه خود را در بازار آمریکا نگه داری کند و سهم آن از ۱۲٫۷ فصل اول به ۱۲٫۳ در فصل دوم ۲۰۲۴ افت اشکار کرد و نزدیک به ۲٬۳۰۰ دستگاه در هر فصل فروش فروخت. رشد سالانهی ۰٫۵ درصد اپل نشاندهندهی در جازدن خالق آیفون در این بازار است.
بیشترین سهم بازار در فصل دوم سال جاری به کامپیوترهای دسکتاپی و لپ تاپ اچ پی با ۲۶٫۵ درصد مربوط میبشود که ازنظر درصد، درمقایسهبا سال قبل تغییری نشان نمیدهد. باوجوداین، تعداد دستگاههای فروختهشدهی برند اچپی از ۴٬۸۳۳ به ۵٬۰۱۰ عدد افزایش یافته است.
گرگ دیویس، تحلیلگر کانالیس، او گفت: «بازار فروش کامپیوترهای شخصی و ورکاستیشنها برای شرکتهای بزرگ در سهماههی تازه ۱۲ درصد رشد کرده است. درمقابا، رشد بازار مصرفکنندگان و کسبوکارهای کوچک و متوسط به همان اندازه دیدنی نبوده است و بهترتیب با افزایش ۳ و ۶ درصد بهآخر رسید. مقدار فروش قسمت مصرفکننده به گمان زیادً در نیمهی دوم امسال بهعلت فصل تعطیلات افزایش خواهد یافت.»
دسته بندی مطالب