تکنولوژی

بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان اولین سفر خود را در اقیانوس اطلس انجام می‌دهد_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

آنموس، بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان اولین سفر خود را در اقیانوس اطلس انجام می‌دهد. این کشتی اغاز ماه اوت بندری در فرانسه را ترک کرد و در مسیر تحویل هزار تن بار به نیویورک تا سوم سپتامبر است. این محموله‌ها دارای ردپای کربنی یک‌دهم درمقایسه با کشتی‌های کانتینری استاندارد می باشند.

مدیرعامل شرکت فرانسوی TOWT که آنموس ۸۱ متری را به کار گرفته است، می‌گوید قرن‌ها می بود می‌دانستیم باد در دریاهای عمیق زیاد است و نقشه‌های راهنما را داشتیم. اما اکنون به لطف ارتباطات ماهواره‌ای و فناوری‌های مسیریابی باد نیز پیش‌بینی‌پذیر است و این کار آن را به منبعی یقین برای نیروی محرکه تبدیل می‌کند.

آنموس کشتی دریانوردی باستانی نیست. به‌گزارش نیوساینتیست، بادبان‌های پارچه‌ای آن به پشتیبانی سیستم خودکار، برقرار شده و مدیریت خواهد شد و سیستم کنترل بادبان‌های آن با الهام از کشتی‌های مسابقه‌ای اقیانوسی و با منفعت گیری از همانند‌سازی‌های کامپیوتری طراحی شده است. این سیستم به آنموس امکان می‌دهد تا با حمل یک تن بار در طول یک کیلومتر، کمتر از دو گرم انتشارات کربنی تشکیل کند. بدین ترتیب، ردپای کربنی آنموس ده‌برابر کم‌تر از کشتی‌های کانتینری بزرگی است که زیاد تر کالاهای جهان را حمل می‌کنند و حداقل ۲۰ گرم کربن به ازای هر تن بار در مسافت یک کیلومتر تشکیل می‌کنند.

چگونه اطلاعات مایکروسافت اکسل را به گوگل شیت انتقال دهیم
ادامه مطلب

هنگامی کشتی عمدتا به نیروی باد تکیه می‌کند، می‌تواند به شدت بیشتر از ۱۹ کیلومتر در ساعت برسد و به گمان زیاد در شرایط نیرومندتری همانند بادهای تجارتی اطلس شمالی سریع تر هم حرکت کند. برای نیرو محرکه پشتیبان، کشتی از دو موتور دیزلی-الکتریکی منفعت گیری می‌کند.

آنموس بخشی از ناوگان برنامه‌ریزی‌شده‌ای متشکل از هشت کشتی است که درنهایت می‌توانند هر سال ۲۰۰ هزار تن بار جا‌به‌جا کنند و نسبت به کشتی‌های مرسوم، ۴۰ هزار تن کربن کمتر انتشار کنند. با‌این‌حال، تعیین مقدار تأثیر کامل کشتی‌های باری بادبانی و کشتی‌های حمل مایعات که از فناوری‌های پیشرانه به پشتیبانی باد منفعت گیری می‌کنند، دشوار است.

ادامه رشد دیدنی تردز؛ ایکس اکنون حس خطر می‌کند
ادامه مطلب

زیاد تر بخوانید

بنا به نقل از تازه شرکت لویدز رجیستر بریتانیا، اولین عدم قطعیت حاضر، صرفه‌جویی واقعی در عرصه سوخت است؛ چون معیار استانداردی برای تایید ادعاها وجود ندارد. هزینه‌های احتمالی مرتبط با پیشرانه‌ی مبتنی بر باد ازجمله دامنه‌ی کار مهندسی و هزینه‌های عملیاتی نیز به عدم قطعیت درمورد جنبه اقتصادی این کشتی‌ها می افزاید.

با وجود عدم قطعیت‌ها، گزارش این چنین پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده ۱۰۰ کشتی از پیشرانه بادی منفعت گیری خواهند کرد. این چنین عمل های پایداری می‌تواند به صنعت کشتیرانی پشتیبانی کند تا به مقصد انتشارات صفر خالص نزدیک بشود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا