این خودروها بهترین و رضایتقسمتترین صندلیها را دارند_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
تعداد بسیاری از خریداران ماشین میتوانند برای خرید ماشین مناسب، برخی از مشکلات جزئی را نادیده بگیرند؛ اما صندلی غمگین یکی از این موارد نیست. صندلیها بهگفتن تنها نقطهی تماس بین راننده و ماشین، یکی از پراهمیتترین قسمتهای ماشین می باشند.
جیدی پاور (J.D. Power) اخیراً مطالعهای انجام داده که در آن به کیفیت و رضایت مشتریان از صندلیهای ماشین در سال ۲۰۲۴ پرداخته شده است. در این مطالعه نشان داده شد که خودروسازان پیشرفت قابل توجهی در عرصهی ساخت صندلیهایی با راحتی زیاد تر داشتهاند؛ اما هم چنان برخی از مشتریان از کیفیت تکیهگاه پشت سر ناخشنود می باشند.
جیدی پاور خودروها را بر پایه تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ دستگاه، یا PP100 رتبهبندی میکند. افرادی که در ناحیهی تکیهگاه سر صندلی خود حس مشکل میکردند گاهاً با باقی اجزای صندلی نیز مشکل داشتند و نمرهی کلی ۶.۷ PP100 برای این افراد به دست آمد. این چنین نمرهی ۱.۰ PP100 به افرادی تعلق گرفت که از صندلی ماشین خود رضایت داشتند.
اشلی ادگار، مدیر ارشد امتیازدهی ماشین او گفت: «سازندگان صندلیها باید ساخت تیکهگاه سر راحتتر را در برتری طراحیهای خود قرار دهند. با این که این سازندگان میتوانند قسمتهای فرد دیگر از صندلی را نیز بهبود ببخشند، اما تیکهگاه سر نامناسب میتواند راحتی یک صندلی خوب را نیز از بین ببرد.»
جیدی پاور آزمون راحتی صندلیهای ماشین را در انواع سگمنتهای خودرویی انجام داده است. نتایج بهدستآمده توسط جیدی پاور در هر سگمنت با سیستم امتیازدهی PP100 به شرح زیر است:
خودروهای کامپکت و کوچک:
- کیا فورته: ۶٫۵
- نیسان ورسا: ۶٫۹
- سوبارو امپرزا: ۹
خودروهای سایز متوسط و بزرگ:
- کیا K5 : ۵٫۵
- تویوتا کمتری: ۸٫۵
- شورولت کامارو: ۸٫۸
شاسیبلندها و انواع ون:
- سوبارو فورستر: ۵٫۴
- شورولت ایکینوکس: ۶٫۴
- شورولت ترکس: ۶٫۶
شاسیبلندهای سایز متوسط و بزرگ
- شورولت تراورس: ۶٫۳
- نیسان مورانو: ۶٫۶
- فورد اکسپلورر: ۷٫۲
پیکاپتراک و وانت:
- رَم ۱۵۰۰: ۴٫۱
- شورولت سیلورادو: ۵٫۶
- شورولت سیلورادو (HD): ۶٫۴
خودروهای سواری پریمیوم:
- آئودی آ۵: ۳٫۸
- پورشه تایکان: ۴٫۵
- پورشه ۹۱۱: ۴٫۷
شاسیبلندهای پریمیوم:
- پورشه کاین: ۴
- بیامو ایکس ۳: ۴٫۶
- پورشه ماکان: ۵٫۱
مطالعهی انجام شده شامل سازندگان صندلی نیز می بود که در همهی موارد بهجز یک مورد، شرکتهای شخص ثالث جدا از خودروسازان بودند.
شرکت Adient صندلیهای کیا K5 و تویوتا کمری را ساخته است و شرکت Lear صندلیهای شورولت اکوینوکس، فورد اکسپلورر، هر دو پیکاپ تراک شورولت و همه مدلها در قسمت خودروهای پریمیوم را تهیه کرده است.
دسته بندی مطالب