اسپاتیفای در اروپا بالاخره میتواند قیمتهای خود را در iOS نمایش دهد_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
سپس از کشوقوس زیاد، اپل مجدداً به اسپاتیفای اجازه داده است که قیمت مطرحها و پیشنهادهای تبلیغاتی خود را برای کاربران این اپ در پلتفرم iOS نمایش دهد. اپل در نتیجه فشارهای اتحادیه اروپا ناچار به تعدیل برخی قوانین سختگیرانه اپ استور شده است.
به نقل از The Verge، اپل و اسپاتیفای سالها بر سر این نوشته مناقشه داشتند و اسپاتیفای حتی اپل را به دادگاه کشاند تا بتواند قیمت پلنهایش را به کاربران نمایش دهد. درحالیکه نمایش قیمت هر پلن استریم موسیقی به کاربر امکان پذیر یک ویژگی پیشپاافتاده به نظر برسد، اما اپل سالها این امکان را از اسپاتیفای کوتاه کرده می بود.
اکنون سپس از اظهار جریمه نزدیک به ۲ میلیارددلاری اپل در اتحادیه اروپا و قوانین تازه ضدانحصار که توسط قانونگذاران این قاره تصویب شده، اسپاتیفای مجدد میتواند قیمت پلنها و پیشنهادهای تبلیغاتی خود را در اپ iOS به نمایش بگذارد.
برخی محدودیتها تا این مدت پابرجاست
علیرغم این که تغییرات تازه یک پیروزی برای اسپاتیفای محسوب میبشود، اما برخی محدودیتها تا این مدت از بین بردن نشدهاند. برای مثال، این سرویس نمیتواند برای هدایتکردن کاربران از اپلیکیشن iOS به سایت خود لینک به اشتراک بگذارد؛ چون در صورت انجام این کار باید یک کارمزد ۲۷ درصدی به اپل پرداخت کند. این پلتفرم حتی ادعا میکند که اپل اجازه درج آدرس spotify.com بدون لینک را هم صادر نمیکند؛ به این علت هرگونه امکان هدایت کاربران به سایت بسته شده است.
همزمان با اجرای این تغییرات، اسپاتیفای درحال راهاندازی کمپینی در اتحادیه اروپا است تا از کاربران بخواهد ترقی اشتراکهای خود را از طریق وبسایت این سرویس انجام بدهند تا ناچار نباشند یک کارمزد گزاف به اپل پرداخت کنند.
یقیناً اسپاتیفای تنها قربانی سیاستهای سختگیرانه اپ استور نیست و تعداد بسیاری از اپلیکیشنها و بازیها در سالهای تازه به علت عدم انطباق با سیاستهای این فروشگاه از دسترس کاربران خارج شدهاند. در تازه ترین مورد، اپل اپلیکیشن Patreon را تهدید کرده است که اگر به سراغ منفعت گیری از سیستمهای پرداخت فرعی برود، از اپ استور حذف خواهد شد.
دسته بندی مطالب