بعداز بازدید ۲۰هزار ایستگاه EV: شارژ خودروهای برقی کماکان چالشبرانگیز است_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
اخیراً تحقیقاتی درمورد مشکلات اساسی زیرساخت شارژ خودروهای برقی در آمریکا انجام شده است. از با اهمیت ترین این چالشها میتوان به نقل از ندادن خرابی ایستگاهها، اطلاعات نادرست درمورد حالت ایستگاهها، فرسودگی تجهیزات و بیثباتی کارکرد برخی از شبکههای اراعهدهنده اشاره کرد.
بازدید ایستگاههای شارژ را شرکت ChargerHelp انجام داده است که در عرصهی راهکارهای منفعتبرداری و نگهداری از شارژرهای خودروهای برقی فعالیت دارد. پروفسور گیل تال، مدیر مرکز تحقیقات خودروهای برقی در دانشگاه کالیفرنیا نیز یافتههای این شرکت را بازدید و قبول کرده است.
ChargerHelp با منفعت گیری از دادههای چهارسالهی مربوطبه ۲۰,۰۰۰ ایستگاه شارژ تحت نظارت خود، کارکرد واقعی این ایستگاهها را که رانندگان خودروهای برقی در محل گزارش دادهاند، با زمان اظهارشده ازطرف شبکههای شارژر قیاس کرده است.
بر پایه نتایج تحقیق ChargerHelp، خرابیهای شارژرهای برقی میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این خرابیها میتوان به مشکل سیستم جمعکنندهی کابل برای جلوگیری صدمهدیدگی توسط لاستیک ماشین، مشکل نمایشگر و از کار افتادن سیستم پرداخت اشاره کرد. این چنین امکان دارد بدنهی ایستگاه شارژ دچار صدمه بشود و خرابی کابل و کانکتور شارژ نیز از مشکلات رایج بهشمار میرود.
بر پایه محاسبات ChargerHelp، میانگین زمان واقعی کارکرد ایستگاههای شارژ فقط ۷۳٫۷ درصد است، درحالیکه شبکههای اراعهدهنده، این عدد را ۸۴٫۶ درصد گزارش کردهاند.
مطابق نتایج تحقیقات ChargerHelp، نزدیک به ۲۶ درصد از کل ایستگاههای شارژ برقی مورد بازدید، با حالت واقعی شارژرهای نمایش دادهشده در نرمافزار شبکهها مطابقت نداشتند. به گفتن دیگر برخی از شبکههای شارژ، تعداد ایستگاههای آنلاین خود را بیشاز حد واقعی اظهار میکنند که این نوشته میتواند مطمعن مالکان خودروهای برقی به زیرساخت شارژ را افت دهد. این مشکل وقتی به اوج خود میرسد که راننده بهشدت به شارژ نیاز داشته باشد اما با ایستگاهی مواجه بشود که مطابق اپلیکیشن آنلاین بوده اما در حقیقت غیرقابل منفعت گیری است.
تحقیق درموردی ایستگاههای شارژ به سناریوهای مختلفی اشاره میکند که در آنها رانندهی ماشین برقی نمیتواند با پیروزی به شارژر متصل بشود. در یکی از این سناریوها، ایستگاههای شارژ در اپلیکیشن قابلمشاهده می باشند اما یا وجود خارجی ندارند یا خراب می باشند. در سناریوی دیگر، ایستگاههای شارژ وجود دارند و کار میکنند اما در اپلیکیشنها نمایش داده نمیشوند و در نتیجه رانندگان به سراغ آنها نمیروال. این چنین در حالتی دیگر، اپلیکیشن به راننده اظهار میکند جایگاههای خاصی در دسترس قرار دارد اما در حقیقت این چنین نیست. علاوهبر این برخی اوقات بهنظر میرسد ایستگاه شارژ مشکلی ندارد اما بعد از اتصال به ماشین برقی، کار نمیکند.
ChargerHelp ادعا میکند که قابلیت همکاری نرمافزاری و اشتراکگذاری دادههای شبکهی اراعهدهندگان ایستگاههای شارژ خودروهای برقی به از بین بردن این مشکلات پشتیبانی خواهد کرد.
زمان خرابی شارژرهای خودروهای برقی بر پایه موقعیت جغرافیایی آنها متفاوت است. بهگفتن مثال، ایالت نیوجرسی با ۴٫۴ درصد خرابی در ابتدای سال ۲۰۲۳ یکی از پایینترین نرخهای خرابی ایستگاه شارژ ماشین برقی را در آمریکا داشت. بههر حال، این ایالت بهازای هر ۱۰۰۰ ماشین برقی ثبت شده، فقط ۲۷ درگاه شارژ عمومی فعال داشت که احتمالا برای پاسخگویی به تقاضا کافی نباشد. این آمار را میتوان با واشنگتن دیسی قیاس کرد که تقریبا ۱۱ درصد درگاههای شارژ آن خرابی داشتند، اما بهازای هر ۱۰۰۰ ماشین برقی ثبت شده، ۱۳۷ درگاه شارژ در اختیار داشت.
دسته بندی مطالب