تکنولوژی

کارکرد ضعیف فورد در فصل دوم ۲۰۲۴؛ زیان عملیاتی ۱.۱ میلیارد دلاری خودروهای برقی_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

فورد از افت سود تعدیل شده در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ خبر داد. این خودروساز هم چنان با مشکلات کیفی پرهزینه و کسب‌وکار خودروهای برقی که بر سود شرکت تأثیر گذاشته، دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌جستوجو این خبر، سهام فورد در معامله های بعد از آخر بازار، ۱۲ درصد افت یافت.

این خودروساز دیترویتی سود تعدیل شده‌ای معادل ۴۷ سنت به‌ازای هر سهم کسب کرد که به‌طور قابل توجهی کمتر از انتظارات تحلیلگران مبنی‌بر ۶۸ سنت می بود.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، از زمان تصدی سمت خود در سال ۲۰۲۰، از بین بردن مشکلات کیفی خودروساز را در برتری قرار داده است. از آن زمان، فورد یک مدیر اجرایی تازه در عرصه‌ی کیفیت استخدام کرده و برخی از روشهای تشکیل خود را برای جلوگیری از اشتباه تحول داده است؛ اما هم چنان بیشترین تعداد فراخوان خودروها را دارد.

جان لاولر، مدیر مالی فورد، او گفت که زیاد تر هزینه‌های گارانتی، مربوط‌به ماشین های قدیمی‌تر است که قبل از سال ۲۰۲۱ تشکیل شده‌اند. هزینه‌های گارانتی در سه ماهه‌ی دوم نسبت‌به سه ماهه قبلی ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته.

به حرف های‌ی لاور، عمل های انجام شده در این سه‌ ماهه به علت افزایش هزینه‌های گارانتی‌ای بوده که طبق معمولً فقط یک‌‌بار برای ماشین‌هایی که قبل از ۲۰۲۱ تشکیل شده‌اند، انجام خواهد شد. شرکت فورد انتظار دارد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴، هزینه‌های مرتبط با گارانتی با انتظارات شرکت مطابقت داشته باشند.

فورد پیش‌بینی سالانه‌ی خود برای سود قبل از منفعت و مالیات را در محدوده‌ی ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار نگه داری کرد.

خودروسازان سنتی، برنامه‌های تشکیل خودروهای برقی خود را کم‌رنگ‌تر کرده‌اند. این نوشته به‌جستوجو افت تقاضا، تحول به سمت خودروهای هیبریدی و رقابت شدید با تسلا و خودروسازان برقی چینی در بازارهای جهانی رخ داده است.

فرود بنا داشت تا در یک کارخانه‌ی کانادایی، برنامه‌ی مونتاژ یک شاسی‌بلند برقی سه ردیفه را در پیش بگیرد اما سپس خبرداد که پیکاپ‌های F-150 در آن تشکیل خواهند شد. این شرکت کوششهایی برای افزایش تشکیل خودروهای هیبریدی و گسترش‌ی یک پلتفرم برای خط تشکیل خودروهای برقی کوچک‌تر و ارزان‌تر انجام داده است.

فورد در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ زیان عملیاتی ۱٫۱ میلیارد دلاری برای قسمت خودروهای برقی و نرم‌افزار خود ثبت کرد که به زیان ۱٫۳ میلیارد دلاری آن در سه ماهه اول اضافه شد. مدیران انتظار دارند که این قسمت از شرکت تا آخر سال زیان نزدیک به ۵٫۵ میلیارد دلاری را متحمل بشود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا