دریفت خیرهکننده و هماهنگ دو تویوتا سوپرای خودران با هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد [تماشا کنید]_مستطیل زرد
![دریفت خیرهکننده و هماهنگ دو تویوتا سوپرای خودران با هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد [تماشا کنید]_مستطیل زرد 1 دو خودرو تویوتا سوپرا در حال دریفت](https://mostatilezard.ir/wp-content/uploads/2024/07/دریفت-خیرهکننده-و-هماهنگ-دو-تویوتا-سوپرای-خودران-با-هوش-780x470.jpeg)
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
مؤسسهی تحقیقات تویوتا (TRI) با همکاری دانشگاه استنفورد هوش مصنوعی جدیدی را به تویوتا سوپرا اضافه کرده است. دو تویوتا سوپرا با منفعت گیری از هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد موفق شدند تا دریفت هماهنگی را بهسبک مسابقات «فرمول دریفت» اجرا کنند.
آویناش بالاچاندران، نایبرئیس یکی از قسمتهای TRI، در بیانیهای مطبوعاتی خبرداد که راندن دو ماشین بهصورت جدا گانه و پشتسرهم نقطهی عطف مهمی محسوب میبشود. کنترلکردن پویای خودروها نقش مؤثری در ترقی سیستمهای ایمنی ماشینهای آینده ایفا میکند.
پروفسور کریس گردس، یکی از مدیران مرکز تحقیقات خودروسازی دانشگاه استنفورد، اذعان میکند که مطابق علم فیزیک، خودروها در زمان دریفت رفتاری شبیه با رانندگی در برف یا یخ دارند. بالاچندران نیز ادعا میکند فناوری تازه میتواند در مواقعی که کنترل ماشین از دست راننده خارج میبشود، همانند رانندهی دریفت حرفهای کنترل ماشین را بهدست بگیرد.
Toyota
سیستم کنترلی تازه میتواند ۵۰ راهحل را در یک ثانیه بهمنظور از بین بردن ناپایداری ماشین اراعه کند و درنهایت بادقتبه مقدار فرمانپذیری و حالت ترمز و دریچهی گاز بهترین راه را انتخاب کند.
دریفت خیرهکنندهی تویوتا سوپرا با هوش مصنوعی کنترل میبشود. هوش مصنوعی بهکاررفته در ماشین با هر بار طی مسیر گسترش مییابد و کارکرد بالغانهتری را بهنمایش میگذارد. طراحی و گسترشی مکانیسمهای کنترلی ماشین جلویی را TRI برعهده دارد؛ درحالیکه دانشکدهی مهندسی استنفورد الگوریتمهای تعقیب و پیروی ماشین عقبی را طراحی میکند.
در نتیجهی همکاری تویوتا و دانشگاه استنفورد، خودروها بدون برخورد با یکدیگر دریفت هماهنگی را بهنمایش میگذارند. دو ماشین با منفعت گیری از وایفای به یکدیگر متصل شدهاند. دانشگاه استنفورد در قبل نیز خودروهای خودران با قابلیت دریفت را گسترش داده است.
دسته بندی مطالب