اموزش

کونیگزگ جسکو رکورد ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر و برعکس جهان را ناکامی!_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

شرکت سوئدی کونیگزگ روز دوشنبه خبرداد رکورد شتاب‌گیری ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر و برگشت مجدد به ۰ را شکسته است. این رکورد توسط کونیگزگ جسکو ثبت شد. رکورد قبل نیز متعلق به کونیگزگ رگرا می بود که در سال ۲۰۲۳ ثبت شده می بود.

کونیگزگ جسکو موفق شد تا در زمان زمان ۲۸.۲۷ ثانیه، از حالت سکون به شدت ۴۰۰ کیلومتربرساعت برسد و سپس مجدد به شدت صفر بازگردد. این رکورد، ۱.۳۳ ثانیه سریع تر از رکورد قبل ۰-۴۰۰-۰ است که توسط کونیگزگ رگرا در سال ۲۰۲۳ ثبت شده می بود. مسئله دلنشین آن‌که هر چهار رکورد مرتبط با کونیگزگ جسکو و کونیگزگ رگرا توسط راننده آزمایشی این کارخانه، مارکوس لوند ثبت شدند. محل ثبت رکوردها نیز فرودگاهی در اوربرو سوئد می بود. رکوردهای تازه در روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن ثبت شدند.

سال قبل کونیگزگ رگرا تحت هدایت مارکوس لوند، موفق شد تا دو رکورد شدت را ثبت کند. کونیگزگ رگرا موفق شد تا طی زمان ۱۸.۸۲ ثانیه، از حالت سکون به شدت ۴۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. مقداری سپس نیز رکورد شدت ۰ تا ۲۵۰ مایل در زمان زمان ۱۹.۲ ثانیه توسط رگرا ثبت شد. ثبت این رکوردها علتشد تا کونیگزگ رگرا، به سریع‌ترین ماشین تولیدی جهان تبدیل بشود. با این حال به نظر می‌رسد که مدل تازه کونیگزگ جسکو، این رکورد را بهبود داده است.

نگاهی به کونیگزگ جسکو و مشخصات آن

کونیگزگ جسکو را می‌توان یکی از افراطی‌ترین سوپراسپرت‌ها روی زمین دانست. قوت این ماشین توسط موتور پنج لیتری V8 با توربوشارژر دوقلو تامین می‌بشود. این پیشرانه قادر است تا ۱۶۰۰ اسب‌بخار قوت تحویل راننده دهد، یقیناً در شرایطی که از بنزین مخصوص E85 برای آن منفعت گیری کرده باشید.

جعبه دنده مخصوص کونیگزگ موسوم به انتقال شدت نور (LST)، قوت و گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این گیربکس خاص نه دنده دارد و با منفعت گیری از هفت کلاچ، معاوضه دنده‌ای فوق سریع را انجام می‌دهد. خودرویی که برای ثبت رکورد منفعت گیری شد، از بنزین E85 منفعت گیری می‌کرد. به حرف های کونیگزگ، راننده بدون قفس رول کیج و صندلی مخصوص مسابقات این رکورد را ثبت کرده می بود.

ثبت رکورد 0 تا 400

کونیگزگ برای ثبت رکورد ۰-۴۰۰-۰، از نسخه ابسولوت (Absolut به معنی مطلق) جسکو منفعت گرفت. تفاوت نسخه ابسولوت با مدل‌های استاندارد، طراحی خاص بال عقب برای نیروی نگهدارنده رو به پایین زیاد تر است. این تحول برای افزایش شدت در خط مستقیم و بهینه‌سازی قوت درگ برای دستیابی به شتاب بهتر انجام شده است. بنیان‌گذار شرکت سوئدی یعنی کریستین فون کونیگزگ می‌گوید این ماشین قادر است تا در صورت داشتن فضای کافی، به حداکثر شدت ۳۳۰ مایل بر ساعت (۵۳۱ کیلومتربرساعت) دست یابد. یقیناً که ما چشم به راه هستیم تا این آزمایش انجام بشود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا