تکنولوژی

زوم‌اپ: خدمات بانکداری ویدئویی برای اولین بار در مگابانک بانک ملت_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

با اراعه‌ی خدمات الکترونیکی بانک‌ها، دیگر نیازی نیست مشتریان برای انجام همه خدمات بانکی مسیرهای طویل را برای وجود در بانک طی کنند. امروزه بانک‌های بسیاری وجود دارند که حتی خدماتی همچون افتتاح حساب را بدون نیاز به وجود مشتری در شعبه‌ها انجام خواهند داد؛ اما تعداد بسیاری از امور بانکی به‌دلایلی همچون احراز هویت، الزام وجود مشتری در بانک می باشند.

باوجود پیشرفت‌هایی که سامانه‌های بانکداری در سال‌های تازه داشته‌اند، هنوزهم مشتریان برای احراز هویت و انجام برخی امور موظف‌اند در بانک حاضر شوند؛ در غیر این‌ صورت امکان انجام خدمات موردنظر را نخواهند داشت؛ چراکه تایید هویت واقعی مشتری، قضیه‌ی مهمی در انجام امور بانکی به‌خصوص انتقال و جابه‌جایی وجه‌های سنگین برداشت می‌بشود و تا بحال تنها به‌صورت حضوری قابل انجام بوده است.

بانک ملت، به‌گفتن اولین اراعه‌ دهنده‌ی خدمات بانکداری ویدئویی در سرزمین، بر آن است تا ضمن افت حجم عملیاتی شعب، بیشتر از پیش در مسیر خورسندی مشتریان قدم بردارد. بر این مبنا، مشتریان ارزنده‌ی بانک ملت «ضمن نگه داری تعامل انسانی با بانکداران» می‌توانند با ورود به اپلیکیشن مگابانک در نوبت گفتگوی تصویری با این افراد قرار گیرند و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری، امورات بانکی خود را پیگیری کنند. در ادامه‌ی مقاله، به معارفه بانکداری ویدئویی بانک ملت و نحوه‌ی منفعت گیری از آن می‌پردازیم.

بانکداری ویدئویی؛ ایده‌ای نو برای افزایش رضایت مشتریان

ایده‌ی بانکداری ویدئویی در کشورهای دیگر زمان‌ها است که اجرایی شده است؛ اما در سرزمین ایران تا بحال همه خدمات بانکی مبتنی‌بر خدمات الکترونیکی بوده‌اند و چه زیاد بانک‌هایی که هنوزهم برای افتتاح حساب و انجام عملیات بانکی مشتریان را به وجود در بانک موظف می‌کنند. علت این کار را می‌توان تایید هویت مشتریان گفت و مهم‌ترین علت اجرای ایده‌ی بانکداری ویدئویی نیز دقیقاً همین قضیه است.

گفتن این مسئله نیز خالی از لطف نیست که برخی بانک‌ها نیز مشتریان خود را از خدمات بانکداری ویدئویی منفعت‌مند کرده‌اند؛ اما مشتریان برای منفعت گیری از این خدمات باید در محل‌های تعیین‌شده حاضر شوند که تفاوت چندانی با وجود در بانک ندارد.

قسمت قابل احتیاط‌ای از تراکنش‌های روزانه‌ی شعب بانک ملت به انتقال وجه داخلی، حواله‌ی ساتنا، حواله‌ی پایا و افتتاح حساب مربوط می‌بشود. بر همین مبنا، خدمات مهم بانکداری ویدئویی بانک ملت، اکنون بر موارد ذکرشده متمرکز است و متقاضیان می‌توانند همه امورات مربوط به جابه‌جایی وجه را با مراجعه‌ی غیرحضوری انجام بدهند. یقیناً خدمات افتتاح حساب نیز از مواردی است که در آینده از طریق اپلیکیشن در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

ربط ویدئویی با کارشناسان بانک ملت اکنون تنها برای مشتریان «ارزنده» در دسترس قرار دارد؛ اما در آینده و با امید به استقبال متقاضیان، همه مشتریان امکان منفعت‌مندی از این خدمات را خواهند داشت.

مزایای بانکداری ویدئویی بانک ملت

از با اهمیت ترین مزیت‌های بانکداری ویدئویی بانک ملت می‌توان به امکان نگه داری ربط انسانی و در عین حال حذف مراجعات غیرحضوری اشاره داشت. مشتریان بانکی بدون این که نیاز باشد چندین ساعت از وقتشان را صرف مراجعه‌ی حضوری به بانک کنند، با منفعت گیری از گوشی هوشمند خود قادر خواهند می بود با کارکنان بانک مکالمه‌ی ویدئویی داشته باشند و در زمان‌وقتی مختصر مسائل مالی را پیگیری کنند.

مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز امورات بانکی خود را پیگیری کنند

دومین مورد، افزایش تعامل با مشتریان در ساعات غیراداری است تا متقاضیان بتوانند در اوقات الزامی و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان ربط با کارکنان بانک را داشته باشند. یقیناً با دقت به مسائلی که زمان راه‌اندازی اولیه‌ی ایده‌های مهمی همچون بانکداری ویدئویی نقل است، امکان برقراری ربط در ساعات غیراداری از جمله مواردی است که در آینده‌ی نزدیک فراهم خواهد شد.

از آنجاکه همه امورات بانکی را نمی‌توان تلفنی یا با خدمات الکترونیکی پیش برد، بانکداری ویدئویی این امکان را فراهم می‌کند که مشتریان به‌صورت اختصاصی با کارکنان بانک در تماس باشند و مشاوره‌های ملزوم را دریافت کنند.

آخرین و احتمالا با اهمیت ترین مزیت بانکداری ویدئویی به کسب مطمعن از هویت واقعی مشتری برمی‌گردد که مقداری قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم. کارکنان بعد از برقراری تماس ویدئویی و مشاهده‌ی زنده‌‌ی مشتری، می‌توانند از هویت واقعی او مطمعن حاصل کنند.

نحوه‌ی منفعت گیری از بانکداری ویدئویی بانک ملت

برای منفعت گیری از خدمات بانکداری ویدئویی باید تازه ترین نسخه‌ی اپلیکیشن مگابانک را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. همه کاربران امکان مشاهده‌ی گزینه‌ی بانکداری ویدئویی را دارند؛ اما اکنون تنها مشتریان اختصاصی‌ی بانک ملت می‌توانند از خدمات مذکور منفعت‌مند شوند.

  • شماره‌ی تلفن و کد ملی خود را داخل کنید، قوانین و مقررات را بپذیرید و به صفحه‌ی سپس بروید. بانک ملت کد تایید را از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد کرد. به‌محض داخل کردن کد، داخل صفحه‌ی مهم مگابانک خواهید شد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا