تکنولوژی

ایرباس ریسر معارفه شد؛ ترکیب هواپیما و هلیکوپتر_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

شرکت ایرباس در فرانسه از یک هواپیمای مفهومی نوآورانه به نام Racer رونمایی کرد. ریسر به شکلی منحصر‌به‌فرد، ویژگی‌های یک هلیکوپتر نظیر پروانه‌های بالایی را با بال‌ها و ملخ‌های یک هواپیما ترکیب می‌کند.

REUTERS

به گزارش رویترز، محصول آزمایشی ۲۰۰ میلیون یورویی ایرباس، چشم‌انداز این شرکت برای آینده‌ی هواپیماهای عمودپرواز (VTOL) است.

ریسر دارای پروانه‌های بالایی سنتی به همراه دو ملخ رو به جلو است که روی بال‌ها نصب شده‌اند. این پیکربندی با مقصد دستیابی به شدت‌های بالاتر از هلیکوپترهای معمولی و در عین حال نگه داری قابلیت بلند شدن عمودی طراحی شده است.

آخرین مطالب
گوشی ردمی K70 اولترا داخل گیک‌بنچ شد و اکنون در اغاز رونمایی است_مستطیل زرد
ادامه مطلب

در مراسم رونمایی، ریسر در روبه رو تماشاچیانی که شامل نمایندگان صنعت، سیاست‌مداران و مقامات اتحادیه‌ی اروپا در تأسیسات ایرباس هلیکوپترز در مارینیان بودند، به پرواز درآمد.

اولین پرواز جدا گانه ریسر در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) انجام شده می بود. این پروژه به گفتن بخشی از برنامه‌ی آسمان پاک ۲، با همکاری ۴۰ شرکت از ۱۳ سرزمین اروپایی در زمان هفت سال گسترش یافته است.

برونو ایوِن، مدیرعامل ایرباس هلیکوپترز، با اشاره به سناریو‌های اضطراری او گفت: «در برخی از مأموریت‌ها، سریع‌ترین دسترسی ممکن به منطقه، حیاتی است. ما زیاد تر در رابطه «ساعت طلایی» سخن بگویید می‌کنیم.»

هلیکوپتر هیبریدی ایرباس ریسر نشسته از نمای پشت

REUTERS

ریسر برای رسیدن به شدت‌هایی تا ۲۲۰ گره (۴۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت) طراحی شده که این مقدار به‌طور قابل توجهی از حداکثر شدت ۱۴۰ گرهی (۲۵۹ کیلومتر‌برساعتی) هلیکوپتر‌های معمولی جاری سریع تر است. ایرباس باور دارد که این کار می‌تواند زمان‌ عکس العمل را در سناریو‌هایی همانند جستجو و نجات به مقدار قابل توجهی افت دهد.

فروشگاه تازه اپل در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کانادا افتتاح شد_مستطیل زرد
ادامه مطلب

این اولین بار نیست که سازندگان به ترکیب نیمه‌‌هواپیما-‌نیمه‌هلیکوپتر روی آورده‌اند. سیکورسکی پیش از این با مثالی اولیه‌ی محصول X2 خود رکوردهای غیررسمی شدت را ثبت کرده می بود. ریسر جانشین مثالی اولیه‌ی ترکیبی X3 ایرباس از سال ۲۰۱۰ است.

هلیکوپتر هیبریدی لاکهید مارتین سیکورسکی X2 درحال پرواز از نمای کناری
سیکورسکی X2
هلیکوپتر هیبریدی ایرباس X3 در حال پرواز
ایرباس X3

ایرباس با اشاره به برنامه‌ی آسمان پاک ۲ برای گسترش‌ی هواپیماهای کم‌مصرف‌تر، ادعا کرد که ریسر به اهداف افت مصرف سوخت و آلایندگی CO2 به مقدار ۲۰ درصد نسبت به هلیکوپتر‌های معمولی، دست یافته است.

شرکت‌های دیگر مسیرهای متغیری را برای هواپیماهای VTOL پرسرعت جستوجو می‌کنند. بل و لئوناردو اخیراً در عرصه‌ی نسل بعدی هواپیما‌های تجهیزبه روتورهای قابل چرخش همکاری کرده‌اند. ناتو در حال بازدید نیازهای خود به هلیکوپتر‌های تازه است، جایی که طراحی ریسر می‌تواند به طور بالقوه نیازهای نظامی را برآورده کند.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

کرم‌چاله‌ها می‌توانند یکی از اسرار بزرگ کیهان‌شناسی را حل کنند_مستطیل زرد
ادامه مطلب

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا