پروژه جنجالی و سهبعدی «استارلاین» گوگل داخل بازار میشود_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
یک سال بعد از معارفه نسخهی تازه پروژهی استارلاین، گوگل خبرداد با همکاری اچپی این فناوری کنفرانس ویدئویی سهبعدی را از حالت آزمایشگاهی خارج و داخل فاز تجاری میکند.
استارلاین را میتوان به پنجرهای جادویی تشبیه کرد که در تماسهای ویدئویی از فناوری نمایشگرهای سهبعدی و هوش مصنوعی منفعت میبرد. بهحرف هایی گوگل، استارلاین درمقایسهبا فناوریهای جاری تماس ویدئویی، پیشرفت چشمگیری کرده است و حس وجود واقعی روبه رو فرد مورد نظر را به کاربر انتقال میدهد.
گوگل اولینبار استارلاین را در کنفرانس I/O 2021 بهنمایش گذاشت و سال قبل ابعاد این محصول را زیاد کوچک کرد. نسخهی تازه استارلاین بهاندازهی وایتبرد دیجیتال با حسگر عمق و میز ثابت است. فقط چند دوربین استاندارد اطراف صفحهنمایش این دستگاه وجود دارند که از هوش مصنوعی برای تشکیل عمق در تماسهای ویدئویی منفعت میبرند.
گوگل درموردی همکاری با اچپی برای اغاز تجاریسازی استارلاین در سال ۲۰۲۵ خبرداد: «تخصص و اندوختهگذاری اچپی در راهکارهای ارتباطی علتشده است این شرکت برای اراعهی ازمایش ها تازه و نوآورانه در سراسر جهان، موقعیت اختصاصیای داشته باشد.»
باید دید بعد از تجاریسازی استارلاین، استقبال از این فناوری چطور خواهد می بود و آیا تحول بزرگی در سبک ارتباطات ویدئویی تشکیل خواهد شد یا خیر.
دسته بندی مطالب