کسب وکار

تست و بازدید مانیان ترا در کویر، محصولی چند ملیتی از هولدینگ رنو نیسان میتسوبیشی_مستطیل زرد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد

خودروهای نیسان از قبل تا به امروز، مورد علاقه و احترام مصرف‌کنندگان ایرانی بوده‌اند. تعداد بسیاری از خودروهای نیسان همچون نیسان پاترول، نیسان رونیز و نیسان ماکسیما در ایران مونتاژ شده‌اند و ما هم چنان نیسان جونیور ۵۰ ساله را تحت برند زامیاد تشکیل می‌کنیم! تازه ترین محصول مونتاژی نیسان برای بازار ایران، نیسان ترا است که توسط مانیان ماشین به کشورمان آمده است.

نیسان ترا با نام‌های فرد دیگر همچون نیسان ژنگژو و نیسان پالادین نیز شناخته می‌بشود که می‌توان آن را نسل تازه نیسان رونیز دانست. مثالهای اولیه این شاسی‌بلند توسط مانیان ماشین که از شرکت‌های مجموعه پرشیاخودرو به حساب می‌آید، اکنون مونتاژ شده‌اند. در روزهای پایانی هفته قبل، فرصتی مهیا شد تا اهالی رسانه از نزدیک با این ماشین و نحوه کارکرد آن در آفرود آشنا شوند. آن‌چه در ادامه خواهید خواند، توانایی رانندگی مختصر با نیسان ترا در کویر متین‌آباد است.

طراحی ظاهری نیسان ترا، نقطه ضعفی که برای مصرف‌کننده ایرانی بی‌اهمیت است!

طراحی نسخه اولیه نیسان ترا به شش سال پیش بازمی‌گردد و می‌توان او گفت که ظاهر این ماشین تا حد بسیاری قدیمی شده است. مانیان ماشین نیز نسخه اولیه این ماشین را برای مونتاژ در نظر گرفته است تا هیچ تغییری را در نمای این ماشین ناظر نباشیم. ازاین‌رو می‌توان او گفت که چهره مانیان ترا در قیاس با شاسی‌بلندهای آفرودی و تازه بازار قدیمی به نظر می‌رسد اما این نوشته برای مصرف‌کننده ایرانی اهمیتی ندارد.

با افزايش سه برابري شهريه، دانشجويان را بدهكار كرده‌اند_مستطیل زرد
ادامه مطلب

به‌علت نبوده است خودروهای آفرودی نقل در بازار ایران، مصرف‌کننده ایرانی اهمیت چندانی به قدیمی‌بودن ظاهر نیسان ترا نمی‌دهد. علاوه‌براین، مراکز فیس‌لیفت و تحول چهره ماشین در سراسر سرزمین فعال می باشند و درصورت تمایل مالک، می‌توانند انواع مختلفی از به‌روزرسانی ظاهری را روی نیسان ترا اعمال کنند.

فضای داخلی نیسان ترا نیز ساده است و از شلوغ‌کاری‌های خودروهای چینی در آن خبری نیست. همانند نیسان رونیز معروف، صندلی‌های ردیف عقب در ارتفاع بلندتری نسبت به صندلی‌های ردیف جلو نصب شده‌اند. امکانات رفاهی مانیان ترا نیز در سطح متوسط می باشند و نباید انتظار یک ماشین لوکس را از شاسی‌بلند مانیان ماشین داشته باشید. به‌طور مثال سیستم تهویه این ماشین تک کاناله است و تنها دو کیسه هوا از سرنشینان جلو محافظت می‌کنند؛ هرچند امکان افزودن برخی امکانات به‌صورت افترمارکت برای این ماشین وجود دارد.

توقف خرید و فروش ماشین/ آخرین قیمت پژو، ساینا، پراید، کوییک و شاهین + جدول_مستطیل زرد
ادامه مطلب

اتحاد ژاپنی‌ها در نیسان چینی

نیسان ترا محصولی خاص برای بازار چین است که ترکیبی از ویژگی‌های اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی را می‌توان در آن دید. پیشرانه دو لیتری توربوشارژر میتسوبیشی با کد 4K31TD زیر کاپوت نیسان ترا قرار دارد. این پیشرانه علاوه بر توربوشارژر، به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز تجهیزاست تا راندمان خروجی آن افزایش یابد. حداکثر راندمان این پیشرانه، ۲۲۸ اسب‌بخار قوت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه دنده هشت سرعته ZF نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین بر مسئولیت دارد.

موتور میتسوبیشی

مانیان ترا در حالت استاندارد یک ماشین دیفرانسیل عقب محسوب می‌بشود اما با دقت به نیاز خود، می‌توانید این شاسی‌بلند را به ماشین همه چرخ محرک حالت سبک یا سنگین تبدیل کنید. این چنین این شاسی‌بلند به قابلیت “Tank U-Turn” تجهیزاست که شعاع گردش آن را در مانورهای آفرودی افت می‌دهد. حداکثر شدت نیسان ترا ۱۶۰ کیلومتربرساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۸.۶ لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش مسیر خواهد می بود.

فرونشست در سرزمین در ۵ سال قبل ٣ برابر شده است_مستطیل زرد
ادامه مطلب

توانایی رانندگی با نیسان ترا

وزن خالص نیسان ترا از ۲ تن کمتر است و با تکیه بر پیشرانه‌ای پرقدرت و شاسی جدا گانه، می‌تواند کارکرد قابل‌قبولی را در بیراهه نوردی از خود نشان دهد. یقیناً نباید انتظار داشت که نیسان ترا در حالت استاندارد از همه پیچ و خم‌های یک مسیر خارج جاده‌ای عبور کند. به همین علت بهتر است تا پیش از ماجراجویی با این ماشین نسبت به تجهیز کردن آن عمل کنید.

همانند تعداد بسیاری دیگر از خودروهای چهارچرخ محرک آفرودی، سه حالت حرکتی برای مانیان ترا در نظر گرفته شده است. در حالت عادی این ماشین یک شاسی‌بلند دیفرانسیل عقب شهری است. حالات دو دیفرانسیل سبک و سنگین نیز برای نیسان ترا در نظر گرفته شده‌اند که اولی برای عبور از جاده‌های لغزنده یا شنی سودمند واقع می‌بشود و دومی نیز زمان ماجراجویی‌های خطرناک به کار می‌آید.

مطلب اضطراری استارلینک به رایگان دردسترس همه قرار می‌گیرد_مستطیل زرد
ادامه مطلب
آفرود در کویر

سیستم تعلیق مانیان ترا در جلو از نوع فنر دوبل و در عقب از نوع مولتی‌لینک با ۵ اتصال است که اعتدال و نرمی مناسبی را برای ماشین فراهم می‌کند. این چنین ترمزهای دیسکی در چهارچرخ، مطمعن‌قسمت می باشند.

دنده‌های ۱ و ۲ مانیان ترا برای ماجراجویی در آفرود بهینه شده‌اند و وجود قفل دیفرانسیل عقب، برای اجرای حرکات آفرودی سودمند خواهد می بود. از آن‌جایی که قطعات مهم نیسان در تشکیل مانیان ترا مورد منفعت گیری قرار گرفته‌اند، مصرف‌کننده می‌تواند به کیفیت این ماشین مطمعن داشته باشد. یقیناً به‌علت نصب پیشرانه توربوشارژر روی این ماشین، باید از سوخت باکیفیت برای پرکردن باک منفعت گیری کنید تا اتومبیل شما در آینده دچار مشکلات فنی نشود.

نیسان ترا مونتاژی، یک جفت پوتین نو در بیابان!

ورود مانیان ترا با مانیان ماشین به بازار، بار دیگر خودروهای نیسان را بعد از مدتی طویل به صنایع خودروسازی سرزمین بازگردانده است. یقیناً برخلاف نیسان رونیز سال‌خورده، شاسی‌بلند مانیان ماشین رقبای خارجی چندانی را پیش روی خودش نمی‌بیند و تا حد بسیاری کار راحتی اینده دارد. تنها رقیب این ماشین که هم چنان به تشکیل می‌رسد، دایون Y7‌ است. این ماشین برچسب ماشین چینی را روی پیشانی دارد و از نظر مصرف‌کنندگان قابل رقابت با نیسان ترا نیست.

قیمت ارز در مرکز مبادله امروز 6 آبان ماه 1403؛ ادامه روال افزایشی دلار نیما_مستطیل زرد
ادامه مطلب
نیسان ترا

بدون تردید می‌توان او گفت که توقف واردات ماشین به سرزمین، ضربه بزرگی را به قسمت خودروهای شاسی‌بلند بازار داخل کرده است. آخرین نسخه‌های وارداتی از تویوتا پرادو، تویوتا لندکروزر و تویوتا FJ کروزر متعلق به یک دهه پیش می باشند و اکثر مثالهای حاضر از آن‌ها مستهلک شده‌اند. به این علت اراعه یک ماشین آفرودی صفرکیلومتر با برندی معتبر، برای علاقه‌مندان به ماجراجویی مورد قیمت خواهد می بود. درصورتی‌که مانیان ماشین بتوان تشکیل نیسان ترا را با قوت اغاز کند و قیمت آن نیز از محدوده مشخصی فراتر نرود، استقبال از این ماشین در بازار ایران دیدنی خواهد می بود.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی



منبع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا