مدیرعامل اسنپگروسری: سپس از کرونا از ۱۰ خواست به ۱۰۰ هزار خواست روزانه رسیدیم_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
تحولی که سپس از همهگیری کرونا در خرید آنلاین بهوجود آمد، در مواردی برگشتناپذیر بوده است. چنان که مطابق حرف هایی مدیرعامل «اسنپگروسری» سپس از شیوع این ویروس و افزایش خریدهای آنلاین، مقدار خواست فضای سوپرمارکت آنلاین از ۱۰ خواست به ۱۰۰ هزار خواست روزانه رسید و حرکت خرید منقلب شد.
رامین لایقی در قسمت «ایستگاه آینده» اتفاقات اینوتکس درمورد این توانایی او گفت: «پاندمی کرونا فرهنگ خرید آنلاین از سوپرمارکت را منقلب کرد. ما در آن دوران برای تطبیق با شرایط سختی مضاعفی توانایی کردیم، بهطوری که در طول ۲ هفته با نزدیک به ۲ هزار نفر مصاحبه کردیم. در نهایت کرونا تنها تغییری می بود که اثری برگشتناپذیر در صنعت خردهفروشی آنلاین داشت، به طوریکه هم چنان ناظر گسترش مشتاقان خرید آنلاین از سوپرمارکت هستیم.»
اسنپگروسری در واقع ترکیب اسنپمارکت و اسنپاکسپرس است اما باید بدانیم که این دو ماهیت و عملکردی متفاوت دارند. اگر بخواهم واقعبین باشن باید بگویم که ما در صنعت خردهفروشی با یکسری از جاهای دنیا متفاوتیم و با قسمتهای دیگر نقاط مشترک داریم. چراکه شرکتهای دنیا اکثرا به یک جهت از صنعت خردهفروشی میروال، در صورتیکه این حوزه ماهیتها و سرویسهای بسیاری دارد که باید بهصورت جداگانه به اراعه خدمات بپردازند.
– رامین لایقی، مدیرعامل اسنپگروسری
لایقی تلاش برای فعالیت آنلاین سوپرمارکتها را اینطور شرح داد: «وقتیکه برای همکاری به اولین سوپر مارکت مراجعه کردیم، زیاد مشتاق نبوده است اما امروز ناظر وجود جمع کثیری از سوپرمارکتها در فضای خردهفروشی آنلاین هستیم بهطوری که زیاد تر آنان قسمت آنلاین را قسمت مهم و جداییناپذیر از کسبوکار خود میدانند و این نوشته با آن اتهامی که از ابتدا به پلتفرمهای آنلاین برای از بین بردن کسبوکارهای کوچیک می بود به طور کامل در تضاد است.»
به حرف هایی او اسنپ مارکت زیرساخت پیچیدهای دارد: «کمپانیهای معدودی در دنیا میتوانند از فروشگاهی که فروش آفلاین دارد دو هزار خواست بگیرد. مدعی هستم در دنیا انجام این کار زیاد سخت است. اما خوشبختانه در این روال سوپر مارکتها فهمید شدهاند که باید به فضای آنلاین ملحق شوند و جدا از یک لجستیک ساده، دانش بسیاری نیز به این سوپر مارکتها اضافه شده است و ساخت برند برای آنها دلنشین شده است».
مدیرعامل «اسنپ گروسری» با اشاره به حالت ملتهم اقتصادی آینده خردهفروشی را مبهم دانست و او گفت: «بهنظرم آینده مشخصی را برای صنعت خردهفروشی متصور می بود. به علت این که شرایط اقتصادی ملتهبی در سرزمین جریان دارد. اما چیزی که آشکار است آن است که ما تنها پلتفرم FMCG ایران هستیم و تصمیم داریم یکسری عمل های را انجام دهیم که سایرکشورها از ما الگوبرداری کنند. امیدواریم در سال آینده درصد رشد چشمگیری نسبت به سال قبل داشته باشیم.»
دسته بندی مطالب