مارک زاکربرگ در یک فصل ۷٫۶ میلیون دلار برای لابیگری هزینه کرد_مستطیل زرد

نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی مستطیل زرد
متا در سهماههی اول سال ۲۰۲۴ با صرف ۷٫۶ میلیون دلار برای تعامل با دولت ایالات متحده، بزرگترین فصل لابی خود را تا به امروز توانایی کرد. این عدد ۶۴ درصد زیاد تر از هزینههای لابیگری متا در سهماههی چهارم سال ۲۰۲۳ است.
هزینههای متا در سهماههی قبل در بین همتایان بزرگ خود قابل دقت است. بودجهی لابیگری متا بیشتر از دو برابر بودجهی اپل، گوگل و مایکروسافت در سهماههی اول می بود که همه انها نزدیک به دو یا سه میلیون دلار هزینه کردند. آمازون با ۴٫۴ میلیون دلار، دومین شرکت پرهزینه بعد از متا می بود.
با اهمیت ترین قانون فناوری که اخیراً به تصویب رسیده، لایحهای است که میتواند تیکتاک را ممنوع کند، مگر این که بایتدنس در عرض یک سال آن را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند؛ قانونی که متا در صورت خروج یکی از نزدیکترین رقبای خود (تیکتاک) از بازار ایالات متحده، میتواند بهطور مستقیم از آن سود ببرد.
انگارً متا در رابطه لایحههای مربوط به قانون حمایتاز حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان (COPPA) و قانون محافظت از کودکان در رسانههای اجتماعی (که احراز هویت سنی را برای رسانههای اجتماعی اعمال میکند) لابیگری کرده است.
لابیگریهای متا فقط به این موارد محدود نمیبشود و در برخی از موضوعات دیگر شامل جریان حفاظت از دادههای بینالمللی، مسائل مربوط به رمزنگاری، کابلهای زیرآبی برای انتقال داده، مسائل مربوط به معافیتهای مالیاتی و تبلیغات سیاسی، میتوان ردپای متا را دید.
دسته بندی مطالب