دامنه حرکت سایبرتراک زیاد کمتر از ادعاهای تسلا است

بعد از گذشت زمان طویل از معارفه سایبرتراک، این ماشین برقی سرانجام به دست مشتریان رسید. اکنون آزمایشهایی روی شارژدهی این ماشین انجام شده است تا ببینیم آیا با ادعاهای تسلا مطابقت دارد یا خیر. بر پایه تستهای InsideEVs، سایبرتراک از نظر عمر باتری نسبت به آنچه تسلا میگوید، کارکرد زیاد ضعیفتری دارد.
آزمایش شارژدهی سایبرتراک دو موتوره با شدت ۷۵ مایل بر ساعت (نزدیک به ۱۲۰ کیلومتربرساعت) در دمای نزدیک به ۷٫۳ سانتیگراد در جادهی تگزاس انجام شد.
مطابق ادعای تسلا، مدل دو موتورهی سایبرتراک با هر بار شارژ کامل میتواند تا ۳۲۰ مایل (نزدیک به ۵۱۵ کیلومتر) مسافت را طی کند. اکنون نتایج آزمایش در دنیای واقعی مشخص می کند شارژ این ماشین بعد از طی کردن فقط ۲۵۴ مایل (نزدیک به ۴۰۸ کیلومتر) به آخر میرسد که نزدیک به ۲۰ درصد کمتر از آمار رسمی تسلا است. این نوشته اهمیت بالایی دارد چون شارژدهی یکی از رقبای تسلا یعنی ماشین R1T شرکت Rivian در آزمایشی شبیه فقط ۷٫۴ درصد نسبت به آمارهای رسمی کمتر می بود.
احتمالا بتوان او گفت کارکرد سایبرتراک با دقت به شرایط چالشبرانگیز آزمایش هم چنان قابل تقدیر است. بااینحال این نوشته سؤالات مهمی درمورد واقعی بودن تخمین شارژدهی خودروهای برقی تشکیل میکند. این چنین تفاوتی فقطً به اعداد مربوط نمیبشود و میتواند پیامدهای زیاد بسیاری در دنیای واقعی داشته باشد؛ بهخصوص برای افرادی که از خودروهای الکتریکی برای سفرهای طویل و کارهای سنگین منفعت گیری میکنند.
باید دید سایبرتراک در دماهای پایین و شرایط جادهای سخت چه عملکردی از نظر شارژدهی اراعه خواهد داد. از طرف دیگر دارندگان خودروهای برقی طبق معمولً تمایل دارند شارژ باتری را بین ۲۰ تا ۹۰ درصد نگه دارند تا عمر آن افزایش یابد.
با دقت به قیمت ماشین سایبرتراک، قطعاً خریداران انتظار دارند این محصول از هر نظر نسبت به رقبایش برتری داشته باشد.